درخواست سردار سلیمانی برای کار پژوهشی درباره حوزه مقاومت
کد خبر: 4111208
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
انجم‌شعاع بیان کرد:

درخواست سردار سلیمانی برای کار پژوهشی درباره حوزه مقاومت

همرزم سردار سپهبد قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه شهید مصداق بارز آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بودند، گفت: ایشان درخواست پژوهشی حول چرایی همسو شدن عده‌ای با حوزه مقاومت را داده بودند و تأمل در این دلایل بسیار حائز اهمیت است.

محمد انجم‌شعاعمحمد انجم‌شعاع از همرزمان سردار شهید قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با ایکنا درباره چرایی ماندگاری سیره سردار دل‌ها، سه سال پس از شهادتش گفت: ایشان مصداق بارز آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بودند، به طوری که منش و رفتار ایشان محبوب تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان بود. 

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم چند سال پیش از شهادتشان از بنیاد حفظ آثار کرمان خواسته بودند تا بررسی عمیقی در زمینه چرایی جذب عده‌ای به حوزه مقاومت داشته باشند، افزود: البته ایشان برای پاسخ به این چرایی پیش‌فرض‌هایی داشتند که پس از بررسی قطعی و میدانی اعلام کردند.

وی ادامه داد: جمع‌بندی پژوهش سردار سلیمانی این بود که اگر امروزه قرار است، جامعه اسلامی از آسیب‌ها ایمن شود، نیازمند تربیت فرزندانی همچون دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

انجم‌شعاع اضافه کرد: شهید حاج قاسم همواره سه ویژگی‌ را برای آنها برمی‌شمرد؛ یکی اینکه این افراد دست‌پرورده عاشورا بودند و در دامن مادرانی تربیت یافته‌اند که ذکر مصائب کربلا و امام حسین(ع) را شنیده‌اند و لمس کرده‌اند. بنابر این نخستین ویژگی تربیتی این جوانان، توسل به اهل‌بیت(ع) است.

این فعال قرآنی اظهار کرد: نکته دوم این که ایشان رابطه مستقیمی بین مقاومت، روحیه جهاد و شهادت و مسجد قائل بودند و در پژوهشی که با درخواست ایشان انجام شده بود این نتیجه به دست آمده بود که بخش قابل توجهی از افرادی که فدای دین و قرآن شده‌اند، افرادی بودند که به اصطلاح پاتوقشان همواره مسجد بود. بنابر این مسجد به عنوان محور مقاومت و همبستگی امت‌های اسلامی و ایران اسلامی همواره مطرح بوده است.

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی، همواره بر لقمه حلال چه در مشاغل دولتی و چه در مشاغل غیر دولتی تأکید داشتند، چنانکه ایشان همواره در سیره رفتاری خودشان و تعامل با مجموعه سپاه و نیروی قدس این موضوع را مورد توجه قرار داده بودند و این موضوع را سومین ویژگی تربیت فرزندانی همچون دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم می‌دانست.

انجم‌شعاع بیان کرد: بارها شنیده‌اید که حاج قاسم برای این همه مأموریت‌ها و مسافرت‌هایی که برای بیداری و آگاهی امت‌های اسلامی داشتند، حق مأموریت نه به صورت ریالی و نه ارزی دریافت نکرد در حالی که حقوق اولیه ایشان بود، اما در شرایطی که مردم در سختی و مشقت بودند، حاضر نبودند، ریالی از بیت‌المال (به عنوان حق جدید به عنوان حق مأموریت)، خارج از حقوق متعارفی که داشتند، دریافت کنند.

وی در پایان افزود: امیدواریم رفتار عملی ایشان برای دولت‌مردان و برای همه ما موجب درس و پیروی باشد.

انتهای پیام
captcha