مکتب سلیمانی محدود به مرزهای ملی نیست
کد خبر: 4111263
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

مکتب سلیمانی محدود به مرزهای ملی نیست

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان مکتب سلیمانی، موج اسلام‌خواهی را در جهان، به‌راه انداخت، گفت: مکتب شهید سلیمانی، یک مکتب محدود به مرزهای ملی نیست؛ بلکه یک مکتب انسان‌ساز و عمیق جهانی است.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان امروز، ۱۱ دی در آستانه سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در یک گفت‌وگوی خبری، گفت: براساس آموزه‌های مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی، فقط یک اسم و عنوان نیست؛ بلکه یک مکتب انسان‌ساز است که بشریت را به‌سوی کمال و معنویت هدایت می‌کند.

وی با بیانم اینکه مکتب شهید سلیمانی، یک طرح جامع و منسجم کمال‌بخش است و شاخص‌هایی دارد، افزود: یکی از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، معنویت دینی و ظلم‌ستیزی است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی، تداوم مکتب تشیع و امامین انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: از مهم‌ترین شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی، خداباوری، توحید، عشق به اسلام ناب محمدی، دنیاگریزی، ارادت به اهل‌بیت(ع) و تلفیق معنویت با سیاست است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در هر شرایطی، تکالیف الهی خود را انجام می‌داد و این، از خصوصیات مهم مکتب شهید سلیمانی است، اظهار کرد: شهید سلیمانی، همواره، پاسدار ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی بود و به مشارکت و نقش مردم در امور، باور داشت.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان با یادآوری اینکه شهید سلیمانی، یک دشمن‌شناس دقیق بود؛ ایشان، دشمن اصلی را صهیونیسم، آمریکا، انگلیس و استعمار می‌دانست نه آن جوانی که به هر علتی، فریب خورده است، ادامه داد: در مکتب شهید سلیمانی، حساب دشمن اصلی از جوانی که فریب خورده است جداست؛ جوان فریب‌خورده را باید هدایت کرد اما در برابر دشمن اصلی که استکبار جهانی با سرکردگی آمریکای جنایت‌کار است باید پایداری، ایستادگی و مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی، یک مکتب محدود به مرزهای ملی نیست؛ بلکه یک مکتب انسان‌ساز و عمیق جهانی است، تصریح کرد: کتاب و کتاب‌خوانی، ارتقای سطح معرفت و بینش فردی، جان‌نثاری در راه ارزش‌های اسلامی و انسانی و روحیه شهادت طلبی، از دیگر ویژگی‌های بارز مکتب شهید سلیمانی است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، گفت: سردار بزرگ جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی، قبل از آنکه شهید شود با نفسانیات خویش جنگیده بود و در مسیر کمال الهی قرار گرفته بود.

حاتمی کن‌کبود، تصریح کرد: در نهایت، خداوند، توفیق شهادت را نصیب سردار حاج قاسم سلیمانی کرد و شهید سلیمانی، تبدیل به یک مکتب انسان‌ساز و ماندگار جهانی شد.

انتهای پیام
captcha