میزبانی دانشگاه شهید ستاری از محفل قرآنی گرامیداشت شهید سلیمانی+ عکس
کد خبر: 4111956
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

میزبانی دانشگاه شهید ستاری از محفل قرآنی گرامیداشت شهید سلیمانی+ عکس

محفل انس با قرآن گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، امروز، 13 دی‌ماه در دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری نهاجا برگزار شد.

محفل قرآنی در دانشگاه شهید ستاریبه گزارش ایکنا، همزمان با سالگرد آسمانی شدن سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، محفل انس با قرآن کریم صبح امروز، 13 دی‌ماه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط مجتبی پرویزی، قاری و داور قرآن کشورمان آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی دانشگاه هوایی به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند «ایشان در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه مجاهدت کرده‌اند و بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند». یکی از صفت‌های زیبای اولیای الهی، صفت ایثار است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه جان، قیمتی‌تر و ارزشمند‌تر از هرچیزی برای انسان است لذا ایثار در جان، مرتبه انسان کامل است، اضافه کرد: ارزش ایثار در جان، فراتر از ایثار در مال است و کمتر فردی است که حاضر باشد زندگی دیگری را بر زندگی خود مقدم بدارد.

محفل قرآنی در دانشگاه شهید ستاری

وی با تأکید بر اینکه ایثارگران به واسطه ایمان راستین، به راحتی در صف مجاهدان راه خدا درآمده و با ایثار جان و مال، دین خدا را یاری می‌کنند، ادامه داد: فردی که جان بر کف از اسلام و مرزهای اسلامی دفاع می‌کند و خود را به آب و آتش می‌زند و حتی از ریخته شدن خونش در راه پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، باکی ندارد، قطعاً بالاترین درجه ایثار و محبوب‌ترین مقام را نزد خدا دارد؛ چنانکه رسول خدا(س) درباره ارزش خون پاک شهیدان راه خدا می‌فرماید «هیچ قطره‌ای در پیشگاه خداوند، محبوب‌تر از قطره خونی نیست که در راه خدا ریخته شود».

محفل قرآنی در دانشگاه شهید ستاری

انتهای پیام
captcha