بازدید رئیس جمهور موریتانی از آثار قرآنی ملی
کد خبر: 4112693
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

بازدید رئیس جمهور موریتانی از آثار قرآنی ملی

محمد ولد شیخ الغزوانی، رئیس جمهور موریتانی در جریان بازدید از مجموعه نمایشگاه‌هایی که در چارچوب فعالیت‌های «نواکشوت، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2023» برگزار می‌شود، از نمایشگاه ویژه مرتبط به آثار قرآنی در موریتانی نیز دیدن کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری موریتانی، محمد ولد شیخ الغزوانی، رئیس‌جمهور موریتانی از مجموعه نمایشگاه‌هایی که در چارچوب فعالیت‌های «نواکشوت، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2023» در حال برگزاری است، بازدید کرد.

وی در غرفه موزه موریتانی از نمونه نسخه‌های قرآن موجود در موریتانی، الواح و روش‌های آموزشی خاص به قرآن به کودکان مانند الواح چوبی ویژه بازدید کرد.

رئیس‌جمهور موریتانی همچنین در نمایشگاه ویژه مرتبط به آثار قرآنی در موریتانی نیز حضور یافت. در این نمایشگاه ماکتی از شهر تاریخی غانا، تصاویر تاریخی از شهر نواکشوت و به ویژه مصحف خاص شهر آموزشی معطی مولانا بازدید کرد.

این مصحف که در موریتانی کتابت شده، بزرگترین قرآن جهان است که به روایت ورش از نافع کتابت شده است.

رئیس جمهور موریتانی در این بازدید همچنین در غرفه مرتبط به موزه دانشگاه‌های این کشور و آموزش علوم خاص به ویژه علوم دینی حضور یافت.

الغزوانی از غرفه مرتبط با صنایع دستی موریتانی و همچنین میراث تاریخی، اجتماعی و فرهنگی و آثار موجود در آن و همچنین غرفه کتابخانه ملی شامل کتاب‌ها و نسخه‌های خطی خاص آن و نمایشگاه غذاهای سنتی موریتانی نیز دیدن کرد.

انتهای پیام
captcha