«طرح ولایت» حاصل 70 سال کار علمی آیت‌الله مصباح بود
کد خبر: 4116065
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
حجت‌الاسلام مصباح:

«طرح ولایت» حاصل 70 سال کار علمی آیت‌الله مصباح بود

فرزند علامه محمدتقی مصباح یزدی بیان کرد: در مقابل عبارت‌های تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری فرمودند، کسانی حساسیت نشان دادند که ارزش کار را فهمیدند. کاری که علامه مصباح در «طرح ولایت» انجام داد این‌طور بود که می‌گفت این حاصل 70 سال کار علمی من است که برای ارائه منظومه فکری اسلام انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی، فرزند علامه محمدتقی مصباح یزدیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی، فرزند علامه محمدتقی مصباح یزدی، امروز، یکم بهمن‌ماه در همایش گرامیداست آیت‌الله مصباح و اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در همدان اظهار کرد: تکلیف‌مداری هم در صحنه علمی و هم در صحنه مبارزاتی از ویژگی‌های علامه مصباح بود. او برای انجام وظیفه از ملامت هیچ ملامت‌گری نمی‌ترسید، از اول دنبال سراغ بحث‌هایی رفت که در کمبود آن در حوزه احساس می‌شد.

وی افزود: علامه مراکزی را تأسیس کرد که جوانان به آن احتیاج داشتند؛ تأسیس مؤسسه علوم انسانی که با تشویق مجدانه امام(ره) انجام شد از جمله این اقدامات بود. دورانی بود که او شهر به شهر برای تبلیغ می‌رفت و گاهی اصلا برای استراحت در مسیر توقف نمی‌کرد.

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: اوایل انقلاب که دانشگاه‌ها تعطیل و ستاد انقلاب فرهنگی تأسیس شد، امام راحل گفتند بروید سراغ حوزه‌های علمیه؛ از این‌رو علامه مصباح طرح همکاری حوزه و دانشگاه را پیشنهاد داد.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی گفت: جدیت و پیگیری علامه در انجام وظایف به‌گونه‌ای بود که دوستان او را ملامت می‌کردند که این‌طور مثل یک طلبه ساده شهر به شهر سفر نکنند، اما او برای خود شأن و مقامی که مانع انجام وظیفه باشد، قائل نبود.

وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح به قول رهبری در اوج غیرت دینی بود؛ غیرت را کسی نشان می‌دهد که ارزش آن چیز را بداند کسانی که ارزش دین و وطن و ناموس را می‌دانند از خود غیرت نشان می‌دهند. بالاترین ارزش ما دین ماست، کسی این باور را دارد که دین ارزشش بالاتر از هر چیزی است.

مصباح یزدی تأکید کرد: در مقابل عبارت‌های تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری فرمودند، کسانی حساسیت نشان دادند که ارزش کار را فهمیدند. صاحبان بصیرت عقلشان به چشمشان نیست و به موقع اقدام می‌کنند کاری که علامه مصباح در «طرح ولایت» کرد، این‌طور بود که می‌گفت این حاصل 70 سال کار علمی من است که برای ارائه منظومه فکری اسلام انجام شد.

وی اضافه کرد: امروز ما بیش از صد هزار فارغ‌التحصیل طرح ولایت داریم که با اعتقاد از دین خود دفاع می‌کنند. رهبر معظم انقلاب فرمودند همین روحیه غیرتمندی خردورزانه امروز مورد نیاز ماست. اگر ما امروز آثار این هجمه‌های فرهنگی را بین جوانان مشاهده می‌کنیم به‌خاطر ضعف‌های فرهنگی سالیان قبل است؛ کارهای فرهنگی خوبی صورت گرفته اما مناسب هجمه‌های دشمن نبوده است.

فرزند علامه مصباح با تأکید بر ادامه اجرای طرح ولایت گفت: باور و اعتقاد جوانان سرمایه ماست و اسلام یک فرهنگ معقول است که هرچه منطقی‌تر آن را عرضه کنیم جوانان آن را بهتر می‌پذیرند؛ جوانان امروز کم از جوانان انقلاب و دفاع مقدس ندارند.

انتهای پیام
captcha