اعلام مصوبات جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4122391
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

اعلام مصوبات جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی

سی و هشتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، روز گذشته، 25 بهمن‌ماه برگزار شد.

سی و هشتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنیمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات وتشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: سی و هشتمین جلسه هیئت مدیره با حضور اعضا(به صورت حضوری و غیرحضوری) و با دعوت از حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، روز گذشته، 25 بهمن‌ماه برگزار شد.

وی ادامه داد: این جلسه به منظور تبادل نظر در توسعه فعالیت‌های مشترک با دعوت از رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم همراه بود که ایشان ضمن استماع نظرات اعضای هیئت مدیره، پیشنهاد دادند تا کارگروهی متشکل از دو مجموعه تشکیل شود و پیش از پایان سال 1401 در جلسه تصمیم‌گیری با حضور حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تصمیم نهایی درباره تفاهمات مشترک انجام شود.

بررسی صورت مالی اتحادیه 

انجم‌شعاع اضافه کرد: طی این جلسه با رئیس سازمان دارالقرآن توافق شد تا برنامه 5 ساله آینده سازمان در اختیار کمیته طرح و برنامه اتحادیه قرار گیرد و در موضوعاتی که اتحادیه و مؤسسات می‌توانند نقش و سهمی را ایفا کنند، گفت‌وگوهای بعدی حول برنامه‌های 5 سال آینده سازمان انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی بیان کرد: با توجه به نزدیکی مجمع سوم و پایان دوره اتحادیه فعلی، مقرر شد تا صورت مالی اتحادیه تا پایان دوره در هر جلسه به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. تصمیم هیئت مدیره بر اینست که هیچ گونه بدهی برای هیئت مدیره آینده باقی نگذارد و تمام تلاش هیئت مدیره در تتمه دوره خود کارکرد ستادی و استفاده از ظرفیت‌های استانی است.

انجم‌شعاع اضافه کرد: بر همین اساس مقرر شد تا برای چابک‌سازی ستاد، طرح‌های واگذاری از کمیسیون‌ها و دستگاه‌ها با ظرفیت دبیرخانه‌ای استان‌ها برگزار شود بنابراین اتحادیه در تمامی طرح‌های آینده هر استان‌ را مسئول و متولی و دبیرخانه یک طرح قرار می‌دهد تا رسالت اصلی خود که تسهیل‌گری و واگذاری امور به بدنه اصلی اتحادیه یعنی استا‌ن‌ها است آن را عملی کند.

وی ادامه داد: در این جلسه طرح «سفیران نور» (که توسط ستاد اتحادیه پیشنهاد شده بود)، مورد تصویب قرار گرفت، کلیات این طرح به‌ گونه‌ایست که قاریان و حافظانی که می‌توانند در سفرهای تبلیغی، سهمی را در برنامه‌های تبلیغی خارج از کشور ایفا کنند به صورت مردمی و با پشتوانه مردمی و با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود. قطعا مهم‌ترین مانع موجود در مسیر اعزام مبلغان قرآنی(حافظان و قاریان کشور) در حال حاضر است، هزینه‌های عمومی این سفرها(یعنی تهیه بلیط و هزینه اسکان) است.

اجرای طرح «سفیران نور» از اسفند

مدیرعامل اتحادیه کشوری تأکید کرد: قطعاً تعدادی از قاریان کشورمان می‌توانند با جلب مشارکت‌های مردمی، هزینه‌های مقدماتی سفر را فراهم کنند و اتحادیه با رایزنی خود با دستگاه‌ها به ویژه کمیته اعزام و سازمان فرهنگی ارتباطات، تسهیل‌گری در اعزام مبلغانی که مؤسسات معرفی می‌کنند، انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه طرح «سفیران نور» از ابتدای اسفندماه اعلام می‌شود تا قاریان و حافظان آماده اعزام، ثبت‌نام خود را تکمیل کنند، ادامه داد: همچنین طی این جلسه با برگزاری نشست فصلی مدیران عامل اتحادیه‌ها همزمان با برپایی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به صورت مجازی یا در صورت تأمین منابع مربوطه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت و حتی مطرح شد که نشست حضوری مدیران مؤسسات قرآنی استان‌ها همزمان با نشست فصلی مدیران عامل اتحادیه‌ها‌ی استانی در نیمه دوم فروردین‌ماه 1402 در فضای نمایشگاه بین‌المللی قرآن برای آشنایی بیشتر مدیران استانی با نمایشگاه برگزار ‌شود.

یادآور می‌شود، در ابتدای  نشست هیئت مدیره، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری ضمن بیان مصوبات و خروجی اولین جلسات هیئت مدیره اتحادیه با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و توافق اولیه مبنی بر تصمیم‌گیری واگذاری امور تا 40 روز پس از جلسه مذکور، متأسفانه این جلسه تا کنون تشکیل نشده است و اتحادیه کماکان منتظر تصمیم‌گیری‌های سازمان تبلیغات اسلامی به تبع تدابیر رئیس سازمان است.

همچنین حسن محمدی‌، سیدمحسن موسوی‌بلده، مرتضی طلایی، سیدعلی‌محمد سرسرابی، امیرحجت مرادی، جواد سعیدی، محمدحسین اسلامی‌جهرمی، حسین خاکساری‌هرندی، مهدی مقامی، رحیم قربانی‌، علیرضا شاهسونی، میثم طاهرآبادی، نهضت حورزاده‌، لاله افتخاری و پیمان سلیمی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره هستند. محمد الهی، محمد پیلان‌نژاد و قاسم جهان‌آرا به عنوان اعضای هیئت بازرسی هستند که هر کدام مطالبات خود را از رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha