جشنواره شعر «مقاومت» قزوین در ایستگاه پایانی
کد خبر: 4122587
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

جشنواره شعر «مقاومت» قزوین در ایستگاه پایانی

جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت قزوین امروز امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت قزوین و آیین رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس استان امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ ماه در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی‌(ره) برگزار شد.

در حاشیه این مراسم عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت حوزه شعر مقاومت در استان‌ها، گفت: شعر دفاع‌مقدس از جمله برنامه‌های مهم ملی و استانی است که هر ساله موضوعات و مفاهیم جدیدی را به گستره‌ آن اضافه می‌کنیم.

وی اظهار کرد: امسال هم در انتخاب موضوع فراخوان‌ شعر علاوه بر مسائل عمومی حوزه دفاع مقدس مسائل خاص همچون موضوع «شاهچراغ» و «اغتشاشات» و «زن» هم به فراخوان اصلی ضمیمه شد.

۷۲۰۰ شعر دفاع مقدس به دبیرخانه کنگره ارسال شد

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های استانی و ملی به انتخاب هیئت و شورای علمی و داوران و اساتید استانی تأکید داریم تا به تقویت قوای استانی و ارتباط هرچه بهتر آن‌ها با پایتخت منجر شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دست ما رسیده و استان قزوین در این میان سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است به طوری که بیش از ۱۴۰ اثر از قزوین به دبیرخانه ارسال شده است.

بایرامی خاطرنشان کرد: معتقدیم قزوینی‌ها با توجه به پیشینه و تاریخ تمدنی که از آن برخوردار هستند و وجود شاعران نامی متعدد در این خطه مینودری؛ در مقوله شعر و شاعری بیش از اینها باید تلاش کرده و آثار فاخری به عرصه ادب و فرهنگ این کشور ارائه کنند و قطعاً در سال‌های آتی شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش شاعران استان قزوین خواهیم بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر در عرصه تولید شعر دفاع‌مقدس استان‌های فارس و مازندران پیشتازند و در این رابطه کارهای حجمی و محتوایی بسیار خوبی ارائه کرده‌اند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امسال بیست‌وچهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس را در شیراز برگزار کردیم که جزو پایدارترین و خوش‌سابقه‌ترین برنامه‌های ادبی و فرهنگی دفاع مقدس کشور است و بیست‌وپنجمین دوره آن نیز در ابتدای سال آتی برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله پس از اتمام کنگره هر استان یک کتاب از بهترین آثار خود را به چاپ می‌رسانند ولی آثار برتری که به پایتخت رسیده و مورد توجه داوران ملی قرار گرفته است نیز تبدیل به کتاب شعر خواهد شد که در بیست‌وسه دوره گذشته این کار صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا اسامی برگزیدگان شعر دفاع مقدس و مقاومت قزوین به شرح زیر است:

رتبه اول: عباس همتی (باز شهیدم کن) در بخش جهاد تبیین
رتبه دوم: ندا نوروزی (گلزار) در بخش عمومی دفاع مقدس
رتبه سوم: فاطمه علیمردانی (در بزرگ) در بخش کودک و نوجوان

برگزیدگان در بخش‌های حاج قاسم، مدافع حرم، عاشورا، جهاد تبیین، شاهچراغ، مادر شهید، همسر شهید و برای شهادت به ترتیب ید‌الله هاشمی، محمد ارداقیان، فاطمه حیدری، لیلا چگینی، نفیسه علیپور، نگارسادات معصوم‌زاده، طیبه بهبودی، شکوفه لشکری و لعیا محمدی معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha