انتشار نخستین کتاب حوزه دفاع مقدس با خط بریل در قزوین
کد خبر: 4122593
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

انتشار نخستین کتاب حوزه دفاع مقدس با خط بریل در قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه قزوین در حوزه شعر دفاع مقدس یک کار ویژه داشته است، گفت: کار ویژه‌ استان قزوین در سطح کشور، رونمایی از کتاب حوزه دفاع مقدس به خط بریل است؛ کتاب «استاندار بصره» به قلم محمدرسول ملاحسنی که به معرفی شهید سیدناصر سیاهپوش می‌پردازد.

امیری مقدم مدیر کل بنیاد حفظ آثار قزوین

محمد امیری‌مقدم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت قزوین و آیین رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس استان که امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ ماه در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی‌(ره) برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره شعر مقاومت از ابتدای سال جاری در قزوین، گفت:  پس از تشکیل دبیرخانه و هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی استان و پیشکسوتان دفاع مقدس و انجمن‌های ادبی شعر استان و اساتید کار به‌طور رسمی آغاز شد و در مرحله استانی بالغ بر ۱۴۰ اثر به این دبیرخانه رسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: اساتیدی همچون اسماعیل سکاک، مهدی مردانی و سیدمحمدحسین ابوترابی که از بزرگان شعر استان هستند داوری و انتخاب آثار برگزیده را بر عهده داشتند که در نهایت سه شاعر به‌عنوان برترین‌های برگزیده شده انتخاب و ۹ شاعر هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه این جلسه رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب چاپ‌شده در حوزه دفاع مقدس است که تا پایان سال هم تعداد آن‌ها تا ۶۱ عنوان افزوده خواهد شد. کار ویژه‌ استان قزوین در سطح کشور، رونمایی از کتاب حوزه دفاع مقدس به خط بریل است؛ کتاب «استاندار بصره» به قلم محمدرسول ملاحسنی که به معرفی شهید سیدناصر سیاهپوش می‌پردازد.

وی تصریح کرد: امسال بیست عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس به‌صورت کتاب صوتی بازخوانی شده تا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد تا به سرانه مطالعه استان قزوین بیفزاید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: برنامه دیگر این مراسم رونمایی از کتاب «مهربان مثل باران» است که نویسنده «رهاسادات موسوی» در آن خاطرات زندگی روحانی شهید سید هاشم هاشمی را به رشته تحریر درآورده است. شهید هاشمی از علمای بزرگ استان قزوین است و با درجه اجتهاد و با سطح بالای علمی و پس از تألیف کتب مختلف به جبهه اعزام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار آثار شعرای قزوینی در حوزه دفاع مقدس در مجموعه حفظ آثار تبدیل به کتاب شعر دفاع مقدس خواهد شد تا علاقه‌مندان و شعرا با انگیزه‌ بیشتری در این جشنواره‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha