اعتراض دانشجویان مسلمان به سیاست‌های جدید دانشگاه «ییل» آمریکا
کد خبر: 4122621
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

اعتراض دانشجویان مسلمان به سیاست‌های جدید دانشگاه «ییل» آمریکا

سیاست‌های جدید دانشگاه ییل در مورد عدم اختصاص عبادتگاه در خوابگاه‌های جدید دانشجویان باعث اعتراض دانشجویان مسلمان این دانشگاه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از About Islam، به گفته این گروه از دانشجویان، روند فعلی حاکم بر خوابگاه جدید پردیس دانشگاه، آنها را از درخواست اقامتگاه مذهبی باز داشته و در نتیجه این مسئله اعمال مذهبی و سلامت روان آنها را به خطر می‌اندازد.

پیش از این، دانشجویان می‌توانستند درخواست خوابگاهی که نیازهای دینی آنها را تأمین می‌کند داشته باشند. چنین خوابگاهی می‌تواند شامل حمام تک جنسیتی یا زندگی در یک طبقه تک جنسیتی باشد.

«هدی صدیقی» 25 ساله و از دانشجویان این دانشگاه به ییل دیلی نیوز گفت: تضمین نکردن اقامتگاه‌های مذهبی به نوعی فشار بر دانشجویانی است که نیاز به دسترسی به فضاهای تک جنسیتی دارند که اعمال مذهبی خود را انجام بدهند.

براساس روند جدید مسکن، دیگر سیستمی برای درخواست مسکن(خوابگاه) مبتنی بر اصول مذهبی وجود ندارد. این بدین معناست که بدون دستشویی و حمام تک جنسیتی، زنان مسلمان نمی‌توانند حجاب خود را بردارند و باعث می‌شود آنها نتوانند وضو بگیرند.

در پاسخ به نگرانی‌های دانشجویان، شورای کالج ییل در 12 فوریه پیشنهادی را برای استانداردسازی خوابگاه‎های مذهبی و فرهنگی تصویب کرد.

این پیشنهاد از کمیته خوابگاه‎های دانشگاه می‌خواهد تعدادی حمام تک‌جنسیتی در خوابگاه دانشجویی معین کند و علاوه بر آن نصب تابلوهایی را در طبقات مختص زنان افزایش دهد که دانشجویان را به احترام گذاشتن به حریم افراد تشویق می‌کند.

دانشگاه ییل، دانشگاهی خصوصی است که در سال ۱۷۰۱ میلادی در شهر نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا تأسیس شد. این دانشگاه سومین مؤسسه آموزش عالی در ایالات متحده از نظر سال تأسیس است.

انتهای پیام
captcha