اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی برگزار شد
کد خبر: 4123113
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
با هدف تقدیر از مدیران موفق اقتصاد مردمی؛

اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی جهت شناسایی و الگوسازی مدیران موفق اقتصادی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، امشب، 30 بهمن ماه، جهت شناسایی و الگوسازی مدیران موفق اقتصادی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

سیدمحمودرضا سجادی، رئیس نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی و مدیرعامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان به عنوان سخنران نخست این جشنواره با تأکید بر توسعه کسب و کارهای دانش‌‎بنیان، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که امسال مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. معمولاً بحث دانش‌بنیان به غلط تفسیر و آن را تحت عنوان تسهیلات می‌نامند اما مهم‌ترین رکن دانش‌بنیان، تأمین بازار کار برای افراد است.

اهداف برگزاری جشنواره

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: هدف از برگزاری این جشنواره این است که به مدیران دولتی جرأت و جسارت دهد تا از فرآوده‌های داخلی و شرکت‌‎های دانش‌بنیان استفاده کنند و از این رهگذر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تثبیت شود.

به گفته سجادی، رویکرد این جشنواره این است مدیران خوب اقتصادی و صنعتی را شناسایی و به مسئولان معرفی کنیم تا برای مسئولیت دادن به افراد از این‌ها استفاده شود.

وی با بیان این مطلب که اگر مردم احساس کنند با حرکت به سمت کارهای دانش‌بنیان، موفقیت و امکانات مادی افزایش خواهد یافت، به سمت اقتصاد دانش‌بنیان روی می‌آورند، گفت: ضرورت دارد به عرصه دانشمندان اعتبار دهیم. حکومت باید با ایجاد بازار کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان، جوانان را به سمت بازار کار و توسعه فناوری همچنین رفع مشکلات سوق دهد.

رضا کاظم‌پور، دبیر اجرایی جشنواره به عنوان سخنران دیگر این جشنواره ضمن توضیحاتی درباره این جشنواره، اظهار کرد: ایده اولیه جشنواره از مهر ۹۹ در انجمن خیرین توسعه علم و فناوری آغاز شد. در این ایده به‌دنبال مدیران اثرگذار و موفق در حوزه مردمی کردن اقتصاد بودیم تا گامی را با رفع موانع در مردمی کردن اقتصاد برداریم.

وی بیان کرد: براساس این ایده، پژوهش‌هایی صورت گرفت تا بتوان مفاهیم جشنواره را درست و اصولی جلو ببریم که بعد از فاز مطالعاتی، وارد نشست‌های مشورتی با اندیشگاه‌ها و کارآفرینان فعالان صنعتی شدیم تا تعریف اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان را داشته باشیم.

کاظم‌پور با بیان اینکه در این راستا شاخص‌های مدیران اقتصاد مردمی را تعیین کردیم و وارد فاز اجرایی شدیم تا پدیده‌های موفق اجرایی و ملی مؤثر را شناسایی کنیم، ادامه داد: پدیده‌ها را در دو بخش ریل‌گذاری و خط مش‌گذاری، اجرا و دسته‌بندی کردیم و بر اساس آن توانستیم جلسه کمیته علمی را تشکیل و متتخبان را شناسایی کنیم و در دی ماه برگزیدگان را انتخاب کردیم.

تلاش برای شناسایی مدیران موفق

وی ادامه داد: در زمینه حمایت از برگزیدگان تلاش داریم افراد و مدیران موفق را شناسایی و معرفی کنیم تا بتوانیم این آگاهی را به مطالبه تبدیل کنیم. در این راستا باشگاه مدافعان اقتصاد مردمی را از امروز افتتاح می‌کنیم تا خبرگان عمومی دغدغه‌مند را به عنوان سفیران مؤثر شناسایی کنیم.

مازیار عطاری، دبیر سیاست‌گذاری این جشنواره از دیگر سخنرانان این نشست بود که به بخشی از قانون اساسی اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۴ سال با تمام سختی‌ها و مشکلات، به رشدها و کمال‌هایی رسیده است که مدیون افرادی است که گمنام هستند.

وی افزود: شاید تعداد از مدیران دولتی که به سراغ ریسک خرید محصولات دانش‌بنیان نمی‌روند کم‌ نباشد اما زمینه توسعه و رشد انقلاب اسلامی ایران برای مهیا کردن مسیر ورود افراد بالاست. باید اقتصاد دولتی به دست مردم داده شود که تحقق این امر با همت سیاست‌گذاران ممکن است.

لزوم تقویت جریان مردمی برای شناسایی مدیران آینده‌ساز

عطاری بیان کرد: این جشنواره می‌تواند یک جریان مردمی و فراگیر برای شناسایی خوبان جامعه باشد تا آینده‌سازان ما از این افراد درس بگیرند.

اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی برگزار شد

به گزارش ایکنا، در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه اسامی برگزیدگان این جشنواره در حوزه‌‎های مختلف قرائت شد که این اسامی به شرح زیر هستند:

بخش مدیران اجرایی:

سعید پاک سرشت، حوزه توسعه دانش فنی و ساخت توربین ملی IGT 25

سیدحمیدرضا صفوی، حوزه مخازن کرایوژنیکبخش

بخش مدیران سیاست‌گذار:

سیدحمزه حسنی حوزه کارگروه تولید بار اول 

مهدی داداشی زین‌الدین حوزه اصلاح حسابرسی تأمین اجتماعی

سید حمزه حسنی، دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این جلسه، گفت: گفتمان‌های اقتصادی را نتوانسته‌ایم به خوبی درک و در جامعه به کار بگیریم. خیلی از مسائل کشور را می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حل‌وفصل کرد. کارآمدی نظام با مدیران چندشغله و مدیرانی که عاشق کارهای فانتزی هستند، محقق نمی‌شود بلکه کارآمدی نظام در گروی وجود مدیران دلسوز و دغدغه‌مند است.

محمدمهدی داداشی، دبیر وقت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز به عنوان سخنران پایانی توصیه کرد برای حل مشکلات باید از سازوکارهای بروکراتیک خارج شویم و به مردم بیشتر اعتماد کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم بیانیه کمیته راهبردی داوران نخستین دوره جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی قرائت شد.

انتهای پیام
captcha