فرار یک روحانی و یک عضو سرویس امنیتی سعودی به خارج از کشور
کد خبر: 4126818
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

فرار یک روحانی و یک عضو سرویس امنیتی سعودی به خارج از کشور

اقدامات سرکوبگرانه مقامات سعودی علیه مخالفان خود باعث شده است تا یک مبلغ مذهبی این کشور به خارج از کشور فرار کرده و یک عضو سرویس امنیتی رژیم سعودی نیز جدایی خود از این تشکیلات را اعلام کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، سرهنگ رابح العنزی، عضو سرویس امنیت عمومی عربستان سعودی در سخنانی گفت: جدایی‌اش از رژیم آل سعود به دلیل نقض جدی حقوق بشر در این کشور و شکست سیاست‌های عربستان در سطح داخلی و بین‌المللی بوده است.

این عضو سابق دستگاه امنیتی عربستان سعودی در حساب شخصی خود در توییتر تصاویری از گذرنامه و کارت شناسایی نظامی خود و همچنین صورتحساب حقوق و پاداش‌های مالی خود را برای اثبات سمت نظامی‌اش منتشر کرد.

العنزی در یک رشته توئیت، به شدت به رژیم سعودی و سیاست‌های آن حمله کرده و خطاب به نیروهای امنیتی در این کشور گفت: یکی از الزامات سوگند یاد شده این است که با جاسوسی از شهروندان به آن‌ها ظلم نکنیم و باعث به زندان افتادن آن‌ها و جدایی افتادن بین اعضای خانواده آن‌ها نشویم.

او در توییت‌های خود به شرایط بد عربستان سعودی در زمینه گسترش فقر و بیکاری در بین بسیازی از جوانان سعودی پرداخته و تصریح کرده است که به علت شرایط وخیم اقتصادی و معیشتی و سرکوب‌های ناشی از سیاست‌های محمد بن سلمان، نرخ خودکشی در این کشور افزایش یافته است.

در همین رابطه عماد المبیض، روحانی سعودی، با اعلام اینکه از کشور خارج شده است، باعث غافلگیری بسیاری شد. این درحالی بود که برخی گزارش‌ها حاکی از بازداشت او توسط نیروهای امنیتی بود.

وی در توییتی نوشت: به لطف خداوند توانستم از عربستان خارج شده و به کشور امنی برسم.

 

انتهای پیام
captcha