لزوم تسهیل مسیر تشکیل مهدها و پیش‌دبستانی‌های قرآنی + صوت
کد خبر: 4128413
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

لزوم تسهیل مسیر تشکیل مهدها و پیش‌دبستانی‌های قرآنی + صوت

طی آخرین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بر دغدغه اعضا در برنامه 1402 بر پیداکردن مسیر تسهیل شده و روان برای تشکیل مهدهای قرآنی و مدارس پیش‌دبستانی قرآن تأکید و مقرر شد تا مدیرعامل اتحادیه کشوری مأمور رایزنی و پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی و مسئول در آموزش و پرورش شود.

انجم شعاعمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا گفت: سی و نهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری و آخرین جلسه هیئت مدیره در سال 1401 با حضور اعضا در دفتر اتحادیه تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری منظم این جلسات، طبق اساسنامه هر ماه یک جلسه، ادامه داد: مهمترین بحث طی این جلسه در خصوص عملکرد سال 1401 و تصمیم‌گیری درباره‌ برنامه‌‌های سال 1402 بود. نکته مهم این است که عمده و قالب برنامه‌هایی که به هیئت مدیره ارائه شد (که مقرر شد در کمیته طرح و برنامه مطرح و در جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری در ماه مبارک مطرح شود) برنامه مصوب کمیسیون‌های تبلیغ و ترویج و کمیسیون ستاد ملی حفظ بود.

انجم‌شعاع اضافه کرد: برنامه‌ها در قالب حداقل 9 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبارات محقق شده و قابل تحقق، ارائه شد و ان‌شاءالله بتوانیم با نظرات اعضای هیئت مدیره در جلسه چهلم، برنامه 1402 را نهایی کنیم و بر مبنای آن گام‌هایی را برداریم.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در جلسه اخیر تعاملات خوب و پیش رونده و سازنده‌ای است که طی چند ماه از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برقرار شده بود. اعضای هیئت مدیره ضمن تأکید بر استمرار این تعامل، نقطه نظراتی در خصوص دو موضوع(طرح اتقان و اعزام مربیان به دارالقرآن‌های آموزش و پرورش) که در دستور کار دو دستگاه است به صورت جدی ارائه کردند و مقرر شد با تفاهم‌نامه با این دو دستگاه موارد لحاظ شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اضافه کرد: مهمترین دغدغه اعضا در هیئت مدیره در خصوص تفاهم نامه، اجرای وعده‌ای که وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن ارائه کرد و مقدمات استخدام معلمان اعزامی به دارالقرآن‌ها بود که با استقبال آنها در این جلسه روبرو شد و اعضا تعهد داشتند در جریان تفاهم‌نامه این موضوع باید مورد تأکید قرار گیرد.

وی ادامه داد: دغدغه دوستان در برنامه‌ 1402 پیدا کردن مسیر تسهیل شده و روان برای تشکیل مهدهای قرآنی و مدارس پیش‌دبستانی قرآن بود که مدیرعامل مأمور رایزنی و پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی و مسئول در آموزش و پرورش شد.

انجم‌شعاع اضافه کرد: ضمن اینکه گزینه‌های موفقی چون مهد قرآن بسیج با عنوان مهدهای «مسجد محور» به عنوان الگو مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد این موضوع از طریق ستاد کشوری پیگیری شود تا در شش‌ ماه 1402 تصویر روشنی از توسعه ساختارهای قرآنی کودک در زمینه ایجاد مهدهای قرآنی و پیش‌دبستانی‌های قرآنی ترسیم شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با اشاره به مشکل مالیاتی اتحادیه تشکل‌ها که در حال فرایند انحلال است و با موانعی روبرو شده است، گفت: طی این موضوع به ستاد اتحادیه مأموریت داده شد تا از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور مالیاتی این موضوع پیگیری شود و مسیر انحلال مجموعه اتحادیه تشکل‌ها که در حال حاضر متوقف شده است، هموار شود.

انجم‌شعاع به بحث بیمه معلمان قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص گزارشی از سوی ستاد اتحادیه به اعضا ارائه شد. در این گزارش روند واگذاری امور اجرایی بیمه فعالان قرآنی و ایجاد کارگزاری‌ها در استان‌ها مورد توجه اعضای هیئت مدیره قرار گرفت و مقرر شد ستاد اتحادیه و مدیرعامل نسبت به پیگیری انتقال امور اجرایی به 10 استان باقیمانده که اکنون اقدام به تشکیل کارگزاری نداشتند، انجام گیرد.

وی افزود: در صورتی که 10 اتحادیه قرآنی در زمینه نمایندگی بیمه، تصمیم جدی نگیرند، هیئت مدیره تصمیم لازم را نسبت به این امر خواهند گرفت.

کد

انجم‌شعاع تصریح کرد: طبق سنت چند ماه گذشته با توجه به فقدان اعتبارات لازم برای حل موانع ستادی در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد تا بتوان با ستادی چابک و پرانرژی در خدمت اتحادیه‌های استانی باشیم.

انتهای پیام
captcha