مسلمانان دیربورن آمریکا آماده برای جشنواره رمضان
کد خبر: 4128500
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

مسلمانان دیربورن آمریکا آماده برای جشنواره رمضان

مسلمانان شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا همچون سال‌های گذشته جشنواره‌ای را برای تأمین نیازمندی‌های روزه‌داران در طول ماه مبارک رمضان برپا می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی سی، با نزدیک شدن به آغاز ماه مبارک رمضان، آماده سازی برای جشنواره سالانه رمضان در شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا در حال انجام است.

حسن چمی، بنیانگذار این جشنواره، به سی‌بی‌سی نیوز گفت: دیدن چادرها و سازه‌هایی که برای این جشنواره برپا شده‌اند بسیار هیجان‌انگیز است. وی افزود: حدود 50 هیتر  برای گرم کردن هوا در اطراف چادرها می‌چرخند.

این رویداد سالانه با حضور 80 غرفه برگزار می‌شود که 18 غرفه به فروش کالا و پوشاک و بقیه به غذا و دسر اختصاص خواهند داشت.

نکته مهم جشنواره امسال این است که برای خرید نیاز به صف‌های طولانی نیست.  چمی گفت: مردم می‌توانند با اسکن یک بارکد یا با برنامه (Let’s Halal) به صورت آنلاین سفارش دهند.

این جشنواره جمعه، 24 مارس (چهارم فروردین 1402) در مرکز فیرلین تاون در دیربورن آغاز خواهد شد و اواخر هر هفته( روزهای شنبه و یکشنبه) از ساعت 22:30 تا 3 بامداد برپا خواهد بود.

بنیانگذار این جشنواره ادامه داد: اگرچه این رویداد عمدتاً مسلمانانی را هدف قرار می‌دهد که ماه رمضان را روزه می‌گیرند، اما همه ادیان می‌توانند در این جشن مشارکت داشته باشند.

وی گفت: ما از همه استقبال می‌کنیم. برای حضور در اینجا لازم نیست مسلمان باشید.  اینجا مکانی است برای ساختن پل دوستی  و از همه استقبال می‌شود.

برای ورود به این رویداد 5 دلار هزینه در نظر گرفته شده که تمام درآمد آن صرف امور خیریه می‌شود.

انتهای پیام
captcha