افطار خیریه انگلیسی به روزه‌داران در مسجدالاقصی
کد خبر: 4133687
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

افطار خیریه انگلیسی به روزه‌داران در مسجدالاقصی

خیریه اسلامی واقع در بلکبرن مراسم افطار برای روزه داران در مسجدالاقصی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Lancashire Telegraph، مولانا فاروق، مدیر مدرسه زینت‌القرآن گفت: هزینه تهیه این افطاری در ماه مبارک رمضان از کمک‌های خیریه دریافت شده است.

وی گفت: افطاری دادن به نمازگزاران در مسجدالاقصی فضیلت است و ثواب بزرگی دارد. این فرصتی برای گسترش انفاق و سخاوت به افراد است.

وی افزود: برای بسیاری از افرادی که در مراسم نماز مسجدالاقصی شرکت می‌کنند، به‌ویژه افراد فقیر یا بی‌خانمان، افطاری که توسط مسجد یا افراد خیریه تأمین می‌شود، تنها منبع غذا و رزق آنها در ماه رمضان است.

مسجدالاقصی اخیرا صحنه سرکوب وحشیانه فلسطینیان توسط نیروهای صهیونیستی بود که در آن نظامیان صهیونیست از ضرب و شتم نمازگزاران از جمله کودکان فیلم گرفتند.

مولانا فاروق گفت: ما برنامه افطار را برای اطعام صدها نمازگزار در مسجدالاقصی انجام دادیم. بسته افطار شامل مرغ، برنج، خرما، سوپ و آب است.

وی تصریح کرد: امسال، نیاز بسیار بیشتر بود، و ما به حمایت فوری برای رسیدن به خانواده‌های آسیب‌پذیرتر نیاز داریم.

در فلسطین، یک سوم جمعیت در فقر زندگی می‌کنند و 1.6 میلیون فلسطینی در ناامنی غذایی هستند. محدودیت‌های تجارت و دسترسی به منابع، معیشت خانواده‌های فلسطینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تأمین مواد غذایی را برای آنها دشوار می‌سازد.

مدرسه زینت القرآن خیریه‌ای است که هدف آن کاهش درد و رنج افراد نیازمند و بی خانمان در بریتانیا و جهان است.

این خیریه علاوه بر واکنش به بلایا و شرایط اضطراری، توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی را با همکاری با جوامع محلی - بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب یا جنسیت - ترویج می‌کند.

انتهای پیام
captcha