بررسی روابط دین و فرهنگ در دومین گفت‌وگوی فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی
کد خبر: 4141380
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

بررسی روابط دین و فرهنگ در دومین گفت‌وگوی فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی

دومین دور گفت‌وگوی فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی 30 اردیبهشت‌ماه با بررسی روابط دین و فرهنگ در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و  ارتباطات اسلامی، دومین دور گفت‌وگوی فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی  با موضوع «فرهنگ و مدارا» با همکاری مشترک مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای تحقیقات علوم انسانی آفریقای جنوبی و مرکز مطالعات آفریقای دانشگاه تربیت مدرس در تهران برگزار می‌شود.
مدارای فرهنگی از منظر تاریخی،‌ روابط دین و فرهنگ، دیپلماسی فرهنگی و تساهل فرهنگی،‌ مدارای فرهنگی و همنوایی اجتماعی و مدارای فرهنگی و تساهل فرهنگی از محورهای این گفت‌وگوهاست.
آیین افتتاحیه این دور از گفت‌وگوها روز شنبه، 30 اردیبهشت‌ماه ساعت 10 صبح با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت چهار نفره از شورای تحقیقات علوم انسانی آفریقای جنوبی و جمعی از اندیشمندان کشورمان برگزار می‌شود.
در این آیین، سخنرانان ضمن بیان دیدگاه‌های خود نسبت به گفت‌وگوهای فرهنگی فیمابین و ضرورت تداوم آن، از موضوع مقالات خود که در بخش گفت‌وگوها ارائه می‌شود، دیگر حاضران را مطلع خواهند کرد.
بخش گفت‌وگوی فرهنگی و تبادل مقالات علمی بعد از ظهر همان روز، ساعت 15 تا 19 در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است، دور اول گفت‌وگوی فرهنگی طرفین در سال 1397 با حضور هیئتی علمی فرهنگی از کشورمان در پرتوریا برگزار شد.

انتهای پیام
captcha