فرهنگ و تربیت با دستور محقق نمی‌شود
کد خبر: 4142744
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
نماینده رهبر انقلاب در جمهوری آذربایجان:

فرهنگ و تربیت با دستور محقق نمی‌شود

نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان گفت: فرهنگ و تربیت همانند اقتصاد با دستور محقق نمی‌شود و این عملکرد ماست که می‌تواند در این ساحت مؤثر باشد.

سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد نماینده ولی فقیه درجمهوری آذربایجان

به گزارش ایکنا، به نقل از نمایندگی المصطفی در باکو، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، امروز، یکم خرداد در دیدار رئیس جامعةالصمطفی العالمیه اظهار کرد: این دفتر مأموریت خود را جدا از المصطفی نمی‌داند و امیدواریم بتوانیم در مسیر این اهداف مشترک گام برداریم.

وی با اشاره به حضور مؤثر دانش‌آموختگان المصطفی در مناطق مختلف جهان از جمله قفقاز، روسیه، ترکیه و…، افزود: هر یک از طلاب المصطفی همچون چشمه‌ای جوشان موجب آبادی اطراف خود شده‌اند و منشأ خیرات و برکات هستند.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان حضور یک عالم جامع‌الشرایط در هر منطقه را برای مردم بسیار راهگشا دانست و تأکید کرد: فرهنگ و تربیت همانند اقتصاد با دستور محقق نمی‌شود و این عملکرد ماست که می‌تواند در این ساحت مؤثر باشد. گاهی یک حرکت اخلاقی می‌تواند تأثیری بنیادین در افراد برجای گذارد که با ساعت‌ها آموزش به دست نمی‌آید.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه که در دفتر نماینده ولی فقیه در باکو سخن می‌گفت، اظهار کرد: طی سالیان گذشته نسل‌هایی از طلاب در منطقه و به ویژه در جمهوری اسلامی ایران تربیت شده‌اند که امروز در موطن خود مشغول به خدمت هستند.

وی، مهارت ارتباط اجتماعی و تحصیلات را دو مسئله متمایز در تربیت طلاب دانست و افزود: کسب آداب مردم‌داری و جامعه‌داری، از مهارت‌هایی است که در کلاس‌های درس چندان حاصل نمی‌شود. به همین منظور در سالیان اخیر، طرح مربیان اخلاقی در المصطفی اجرا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به اهمیت تربیت در کنار تعلیم در جامعةالمصطفی، تصریح کرد: حضور بزرگانی مانند جنابعالی از این جهت برای ما بسیار مغتنم است و امیدواریم در قالب جلسات تربیتی و درس‌های اخلاق، طلاب و مربیان ما از وجود شما بهره‌مند باشند.

وی با تأکید بر اینکه وجود اختلاف سلیقه میان طلاب برخی ملیت‌ها نباید به اختلاف و چنددستگی مبدل شود، افزود: باید در پذیرش و ارائه رشته‌ها نقشه راه متوازنی برای تقسیم فعالیت‌های علمی میان طلاب وجود داشته باشد تا نیاز علمی جامعه پیروان اهل‌بیت(ع) در عرصه‌های گوناگون مرتفع شود.

رئیس جامعةالمصطفی، تشکیل محفلی به عنوان یک هویت جمعی برای طلاب هر ملیت را مؤثر دانست و اظهار کرد: در این زمینه باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های خود طلاب، برای شکل‌گیری چنین جایگاهی اقدام شود.

انتهای پیام
captcha