فلسفه حقیقی امر به معروف به‌زور بهشتی کردن مردم نیست
کد خبر: 4146607
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
امام جمعه قم بیان کرد:

فلسفه حقیقی امر به معروف به‌زور بهشتی کردن مردم نیست

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم بیان کرد: هدف و فلسفه امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌زور بهشتی کردن مردم نیست بلکه جلوگیری از سلب امنیت روانی جامعه و آرامش خانواده‌ و جلوگیری از رفتار ناهنجار اجتماعی است که زمینه جهنمی شدن جامعه را در پی دارد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه امروز 19 خردادماه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن روز زیارتی امام رضا (ع) اظهار کرد: امام جواد (ع) در خصوص زیارت امام رضا(ع) فرمودند، من برای کسی که قبر پدرم در طوس را با معرفت زیارت کند از سوی خداوند بهشت را برای او ضمانت می‌کنم. ۲۵ خرداد نیز روز دحوالارض است که روزه این روز ثواب خاصی دارد و این روز را به عنوان روز ظهور امام زمان (عج) یاد کردند.

وی با اشاره به تدوین لایحه حجاب و عفاف گفت: لایحه حجاب و عفاف باید در مقام پاسخ به این پرسش مهم قرار داشته باشد که در برابر هنجارشکنان چگونه باید سدی ایجاد کرد تا عملکرد عده‌ای ضد حیا و عفاف به رویه‌ای فراگیر تبدیل نشود.

امام جمعه قم افزود: در جامعه با هنجارشکنانی مواجه هستیم که برای بی‌حجابی توجیهات خودشان را دارند و می‌گویند «عیسی به دین خود و موسی به دین خود» و یا «به زور امر به معروف نمی‌شود مردم را بهشتی کرد» که در پاسخ به این شبهات می‌گوییم که امر به معروف در جامعه سبب امنیت روانی جامعه و خانواده‌ها است و این موضوع به زندگی سالم و آرام ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: هدف و فلسفه امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌زور بهشتی کردن مردم نیست بلکه جلوگیری از سلب امنیت روانی جامعه و آرامش خانواده‌ و جلوگیری از رفتار ناهنجار اجتماعی است که زمینه جهنمی شدن جامعه را در پی دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اعمال و رفتار انسان‌ها در جامعه به یکدیگر ارتباط دارد، افزود: نمی‌شود یک نفر در یک کشتی جای خود را سوراخ کند و بگوید به دیگران ارتباطی ندارد که این امر پذیرفتنی نیست و موجب آسیب به بقیه افراد می‌شود و ترک امر به معروف اعلام جنگ با خداوند است.

سعیدی تأکید کرد: حجاب و عفاف ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی نیست، بلکه تکلیف شرعی و عقلایی است و مطالبه به حق مردم عزیز ما این است که با پدیده زشت ضد عفاف و حجاب که از توطئه دشمنان حکایت دارد باید با تدبیر و در چارچوب قانون برخوردی قاطع، محکم و بازدارنده شود.

سعیدی با اشاره به دیدار هزاران نفر از ملت ایران در سالگرد ارتحال امام ابراز کرد: در بین فرمایش‌های رهبر انقلاب دو سخنرانی شامل ابتدای هر سال در حرم امام رضا (ع) و سخنرانی در سالگرد ارتحال امام راحل بسیار مهم است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: ایشان در این مراسم به تبیین شخصیت امام راحل می‌پردازند و امسال نیز به این موضوع اشاره کردند و ایمان و امید را دو عامل مؤثری در نهضت امام برشمردند که در پیروزی نهضت و در دوران دفاع مقدس و در دفع توطئه‌ها و در ادامه تا زمان ظهور چاره سازه است.

دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه در آستانه انتخابات است

وی تصریح کرد: اهمال در انتخابات پیش رو تبعاتی برای انقلاب اسلامی خواهد داشت و انتخابات پایان امسال مهم است و دشمنان با دو قطبی کردن جامعه از امروز به دنبال دلسرد کردن ملت ایران هستند اما به فضل الهی این بار نیز ملت ایران با حضور خود در صحنه دشمنان را مأیوس می‌کنند.

سعیدی گفت: دستیابی ایران به فناوری ساخت موشک فتاح، خبری خوش برای ملت در حوزه موشکی بود و سپاه توانست به عملکرد راهبردی قرآن کریم برگ زرینی را بر افتخارات خود بیافزاید و ایران با این دستاورد قدرت بازدارندگی خود را ارتقا بخشید.

خطیب جمعه قم بیان کرد: ایران این روزها در عرصه‌های دیپلماسی نیز به موفقیت‌های دست پیدا کرده است که ریاست ایران بر کمیته شورای حقوق بشر سازمان ملل، حل و فصل مشکلات با ترکمنستان در حوزه انرژی، سفر رئیس جمهور به اندونزی و سوریه و انعقاد قراردادهای مختلف در این سفرها از جمله آنان است.

انتهای پیام
captcha