لزوم توجه به نو‌آوری در عرصه تجارت بین‌الملل در دانشگاه‌ها
کد خبر: 4146942
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
استاندار سیستان‌وبلوچستان تأکید کرد:

لزوم توجه به نو‌آوری در عرصه تجارت بین‌الملل در دانشگاه‌ها

محمد کرمی گفت: آموزش مهارت‌های مربوط به تجارت در دانشگاه‌ها، تبدیل ایده‌ها به محصول، توسعه و به‌روزرسانی مهارت‌ها، نو‌آوری و خلاقیت‌های جدید در عرصه تجارت بین‌الملل بسیار حائز اهمیت است.

نشست استاندار با اعضای اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستانبه‌ گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط‌ عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان روز گذشته، 20 خردادماه، در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان با تأکید بر کاربردی بودن جلسات، گفت: بیان ظرفیت‌ها به تنهایی مؤثر نیست، بلکه برنامه‌ریزی‌ لازم برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها باید صورت بگیرد. 
 
 کرمی افزود: ارتباط با کشورهای مختلف برقرار شده است که باید از این شرایط برای توسعه تجارت و ایجاد شهرک‌های مشترک تجاری بهره‌برداری شود، با توجه به اینکه هرکجا مردم و بخش خصوصی وارد میدان شده در آن زمینه به موفقیت دست یافتیم، بنابراین بخش خصوصی باید در فعالیت‌های تجاری نیز حضور داشته باشد.
 
وی با اشاره به دیدار اخیرش با تجار کشورهای قزاقستان و تاجیکستان، تصریح کرد: در زمینه روابط تجاری با کشورهای مختلف باید برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد و برنامه‌های مدونی در ارتباط با تجار خارجی وجود داشته باشد‌.  
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان خطاب به مسئولان اتاق بازرگانی، گفت: مسئولان اتاق بازرگانی توانایی برقراری ارتباط با کشورهای مختلف جهان را دارند و فعالیت‌شان نباید محدود به استان باشد، برخی از کالاهای صادراتی از مرزهای سیستان‌وبلوچستان، تولیدات استان‌های دیگر کشور است که می‌توان با تولید این محصولات در داخل استان در زمینه کاهش حمل‌ونقل کالاهای صادراتی اقدام کرد.
 
کرمی با اشاره به شعار سال افزود: وقتی عرضه و تقاضا در بازار یکسان باشد شاهد کاهش تورم در سطح جامعه خواهیم بود، ایجاد صادرات پایدار، عمل به تعهدات تجاری، ایجاد حس اعتماد در بین تجار و بررسی دقیق روش‌های تجاری مورد توجه مسئولان باشد.
 
وی با تأکید بر ظرفیت صادرات میگو و ماهی گفت: برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از ظرفیت سواحل مکران و توسعه صادرات از بندرتجاری چابهار انجام شده است، از ظرفیت هموطنان مقیم کشورهای خارجی که توانایی فعالیت اقتصادی را دارند نیز در این زمینه استفاده شود.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: آموزش مهارت‌های مربوط به تجارت در دانشگاه‌ها، تبدیل ایده‌ها به محصول، توسعه و به‌روز رسانی مهارت‌ها، نو‌آوری و خلاقیت‌های جدید در عرصه تجارت بین‌الملل بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام
captcha