کارشناسان کشاورزی در زمینه تبلیغ زکات تلاش کنند
کد خبر: 4149125
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

کارشناسان کشاورزی در زمینه تبلیغ زکات تلاش کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم هم‌افزایی و کمک رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی بیمه محصولات کشاورزی تأکيد کرد و گفت: کارشناسان کشاورزی در جهت تبلیغ زکات در بین جامعه روستایی و عشایر کمک کنند.

سیدعماد شاهرخی، رئيس سازمان جهاد کشاورزی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعماد شاهرخی، رئيس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، امروز، ۳۰ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در قالب طرح «سه‌شنبه‌های خبری» در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در طی ۱۵ ماه گذشته‌ سعی کردیم بخشی از تفکر جهاد سازندگی در بدنه وجود داشته باشد و فرهنگ انقلابی در سازمان احیا شود.

وی با اشاره به دایره گسترده فعالیت جهاد کشاورزی در بسیاری از کمیته‌ها، اراضی، تولیدات، باغبانی و استعلامات قانونی صنایع گفت: در طرح جهش تولید ۳۵۰ هزار اراضی دیم تحت پوشش قرار گرفتند.

شاهرخی پرداخت ۵۰ درصد بیمه و کودهای اسیدآمینه را از مشوق‌های جهش تولید برشمرد و با بیان اینکه طرح جهش تولید سبب افزایش ۲۰۰ کیلوگرمی تولید در هکتار شده است، اضافه کرد: لرستان در طرح جهش تولید رتبه سوم کشور در طرح جهش تولید را به خود اختصاص داده و خرید ادوات کشاورزی نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم هم‌افزایی و کمک رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی بیمه محصولات کشاورزی تأکيد کرد و گفت: کشاورزی یک بحث ریسک‌پذیر است و در این راستا پویش نهضت بیمه در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شد و ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی بیمه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی با هدف اقتصادی شدن و مکانیزه شدن کشاورزی، افزود: در حال حاضر ۱۱۰ هزار تن خرید گندم که نسبت به مدت مشابه  سال گذشته‌ ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

شاهرخی کشت کاملینا را از محصولات سازگار با اراضی دیم استان در کنار اقتصادی بودن آن دانست و گفت: اگر به کشاورزی ۳۵۰ میلیارد تسهیلات اختصاص داده شود ۱۷۰ طرح نیمه تمام تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به رفع تداخلات اراضی منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح رفع تداخلات تاکنون ۵۷۸ پلاک رفع تداخل شده از این تعداد ۳۲۲ مورد سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری ۱۴۶ هکتار در اراضی کشاورزی و ۲۵ هکتار مراتع دچار حریق شد، اظهار کرد: کمیته‌های حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد‌ کشاورزی زکات، نماز، امر به معروف و حجاب و عفاف است که می‎طلبد کارشناسان کشاورزی در جهت تبلیغ زکات کمک کنند.

انتهای پیام
captcha