انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاست است
کد خبر: 4150974
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاست است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: انتخابات عالی ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی کشور و از نشانه مردم سالاری دینی است.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی؛ سیدمحمدرضا طالبی، معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در انتخابات مردم بر سرنوشت خودشان حاکم می شوند و اظهار کرد: با حضور مردم توزیع عادلانه قدرت صورت می گیرد و به خاطر اینکه بتوانند هم بر سرنوشت خودشان حاکم باشند و هم در عرصه سیاسی مشارکت داشته باشند، حضور مردم در انتخابات باید بالا باشد.
 
به گفته وی؛ در سند راهبردی ستاد انتخابات کشور چهار مؤلفه اصلی که باید در ستادهای انتخاباتی به آن توجه شود و به منصه ظهور برسد،  مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت است که در این میان مشارکت مهمترین اصل  است.
 
طالبی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های برجسته در جنگ نرم و ترکیبی دشمن، موضوع انتخابات و تأثیر گذاری بر انتخابات است، گفت: دشمن از طریق رسانه های در اختیار، سعی در سیاه نمایی داشته و از مدتی قبل موضوع انتخابات را در دستور کار خود قرار داده است.
 
معاون استاندار تصریح کرد: دشمن در حال القای ناامیدی به جامعه به ویژه در بین قشر نوجوان و جوان است که در این فضا، ما باید نسبت به خنثی سازی برنامه دشمن اقدام کنیم و در راستای امید بخشی به مردم، اتفاقات خوب را در سطح جامعه بیان کنیم.
 
طالبی به دستاوردهای حوزه بین المللی، ملی و استانی دولت اشاره کرد و گفت: ما در خصوص اطلاع رسانی این دستاوردها کم کاری کرده ایم؛ در دولت سیزدهم در حوزه بین المللی و دیپلماسی فعال اقداماتی انجام شده که در تاریخ بی سابقه بوده .
وی ادامه داد: باوجود فضایی که رژیم صهیونیستی، استعمارگران و آمریکا در عربستان حاکم کرده بودند اما هم اکنون فضا تغییر کرده، عربستان یک چرخش 180 درجه داشته و در آمریکای لاتین و شرق آسیا حرف برای گفتن داریم و هیچ اتفاقی بدون هماهنگی ایران در حوزه بین المللی رقم نمی‌خورد.
 
به گفته وی؛ در حوزه هسته‌ای، اقتصاد و پزشکی دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که همه را در شرایط تحریمی به دست آورده‌ایم، دشمن در تحریم‌ها علیه ما کوتاهی نکرده در نتیجه جوان متخصص ما با دست توانا و اندیشه و تفکر خودش، موفقیت هایی را کسب کرده است.
 
معاون استاندار با بیان اینکه در حوزه استانی ما در اواخر دولت قبل در شرایط خوبی نبودیم ولی هم اکنون در موضوع راه آهن به نتیجه رسیده ایم و عملیات اجرایی آن آغاز شده، افزود: در حوزه گاز رسانی سال گذشته به دلیل اینکه استان در انتهای خط انتقال گاز قرار داشت مشکلات زیادی داشتیم که هم اکنون در حال اتصال به شبکه سراسری هستیم.
 
به گفته وی؛ دوبانده سازی جاده‌ها، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان، برگشت صنایع تعطیل به حوزه تولید و اشتغالزایی تنها بخشی از موضوعات عمرانی عمده است که باید اطلاع رسانی شوند.
 
طالبی ضمن قدردانی از رسانه ملی گفت: مردم ما متدین و انقلابی هستند و هر کجا صادقانه موضوعاتی را مطرح کرده‌ایم، پذیرا بوده‌اند. در موضوع ستاد انتخابات قبل از اینکه ستاد تشکیل شود نشستی را با فرمانداران داشتیم و مشکلات ادوار گذشته را احصا کرده ایم تا رفع کنیم.
 
وی ادامه داد: برای اصلاح 57 نقطه صعب العبور برنامه ریزی شده، در برخی شعب نیاز به آنتن دهی موبایل داریم و با حوزه زیرساخت و مخابرات رایزنی کردیم که این شعب هم با اولویت انجام شود. بررسی کردیم که آیا شعب ما پاسخگوی اخذ رأی در ساعات مشخص باشد، چون حتی یک رأی مردم هم نباید بر زمین بماند و در برخی مناطق نیاز به اضافه کردن شعب داریم که به وزارت کشور اعلام شده است.
 
به گفته وی؛ ستاد انتخابات به ریاست استاندار تشکیل شده و ابلاغ‌های کمیته‌های هفت گانه شامل سیاسی، امنیتی، اطلاع رسانی، حراست و استعلامات، فناوری اطلاعات تشکیل صادر شده است. بخش زیادی از انتخابات امسال ما الکترونیکی خواهد بود و  باید فضا آماده باشد و آموزش ها را برای مجریان، بخشداران، فرمانداران و اعضای ستاد آغاز کرده ایم.
انتهای پیام
captcha