همایش «سیاسی و جهاد تبیین» در نهاجا بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4151994
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

همایش «سیاسی و جهاد تبیین» در نهاجا بوشهر برگزار شد + عکس

همایش «سیاسی و جهاد تبیین» از سوی عقیدتی ـ سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی به‌مناسبت «هفته افشای حقوق بشر آمریکایی» در محل نمازخانه نهاجا بوشهر برگزار شد.

همایش «سیاسی و جهاد تبیین» در نهاجا بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، همایش «سیاسی و جهاد تبیین»، عصر امروز، ۱۱ تیرماه، از سوی عقیدتی ـ سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی و با حضور فرماندهان یگان‌های نیروهای مسلح استان به‌مناسبت «هفته افشای حقوق بشر آمریکایی» و به میزبانی ارشد یگان‌های آجا در محل نمازخانه نهاجا بوشهر برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، در ابتدای این همایش، ایام دهه ولایت امیرالمومنین(ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: عید غدیرخم، بزرگ‌ترین عید جهانی اسلام است و عیدی است که تمامی عوامل نجات‌بخش و کمال‌آفرین در این دین و با ولایت امیرالمؤمنین امام علی(ع) نهفته است.

وی افزود: به همین خاطر، توصیه همه اهل‌بیت(ع) بر تعظیم این عید بوده و به معنای عیدالله‌ اکبر تعبیر می‌فرمودند‌.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ولایت علی بن ابیطالب(ع) راه نجات و کمال انسان است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در وضعیتی قرار گرفته که در اوج اقتدار است و نیروهای مسلح شامل سپاه عزیز، ارتش قهرمان، بسیج دلاور و فراجا فداکار نیز در این اقتدار، جایگاه مهم و مؤثری دارند‌ و هر چقدر که نیروهای مسلح ما دارای بیشتری در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تولیدات نظامی باشند، طراحان جهان استکبار و کسانی‌که انزوای ایران را می‌خواهند، مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد‌.

وی با محکومیت جنایات ضداسلامی و ایرانی آمریکای جنایتکار، تصریح کرد: آنچه به ابعاد ضد انسانی این جنایت می‌افزاید، سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشری غرب در قبال آن و عدم محکومیت آن توسط سازمان ملل متحد است و همین امر سبب شده که سران رژیم جنایتکار واشنگتن، منشأ اصلی بسیاری از جنایات تاریخ معاصر علیه ملت‌های مستضعف باشند، چرا که به دلیل نظام ناعادلانه فعلی حاکم بر جهان، کاخ سفید خود را در برابر هیچ مرجعی پاسخگو نمی‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد و اضافه کرد: برخورد غرب با این حادثه و سکوت حمایت‌آمیز در برابر جنایات آمریکا نشان داد که ادعای غربی‌ها در حمایت از حقوق بشر، صرفاً کارکرد ابزاری داشته و از آن به‌عنوان چماقی در راستای منافع خود بهره می‌برند.

در ابتدای این مراسم، امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت‌الله صدقی، ارشد نظامی آجا در استان و فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، ضمن خیر عرض مقدم به فرماندهان و کارکنان و روحانیون نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر، تصریح کرد: جنایت هولناک نظامیان امریکایی در این روز در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس با ناو متجاوز آمریکایی را باید یکی از دردناک‌ترین فجایع انسانی دوران معاصر دانست، چرا که عاملان آن به رغم اعتراف معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در حمله عامدانه به هواپیمای مسافربری، نه تنها توبیخ نشدند، بلکه توسط رئیس‌جمهور وقت آمریکا مدال شجاعت گرفتند.

تجلیل از کارکنان برتر یگان‌های آجا

یادآور می‌شود، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و تقدیر از فرماندهان و کارکنان برتر یگان‌های آجا در استان بوشهر، توسط آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پایان‌بخش این مراسم بود.

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha