امربه ‌معروف و نهی از منکر؛ مسئولیت اجتماعی همگانی
کد خبر: 4152769
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

امربه ‌معروف و نهی از منکر؛ مسئولیت اجتماعی همگانی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی امر به ‌معروف و نهی از منکر را مسئولیت اجتماعی همگانی در راستای دفاع از ارزش‌های دینی دانست، گفت: در شرایطی که دشمن باورها و اعتقادات دینی جوانان ما را هدف گرفته تا آن‌ها را گرفتار ارزش‌های مادی کند، امر به ‌معروف و نهی از منکر می‌تواند اقدامات دشمن را خنثی کند.

حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی در نشست ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولیت اجتماعی و همگانی برای دفاع از ارزش‌های دینی است، از این‌رو همه باید نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: دشمنان از همه ظرفیت خود برای تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جوانان بهره گرفته‌اند، بنابراین ما نیز باید با بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌ها و با انسجام نیروهای تأثیرگذار در برابر ترفندهای دشمن ایستادگی کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی نیز باید با اقداماتی هدفمند در حوزه گسترده فرهنگ، مروج خوبی برای حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مهم‌ترین عامل برای استحکام خانواده است، گفت: حجاب مسئله مهمی بوده و خداوند در قرآن کریم آیات متعددی در این مورد نازل کرده است؛ بنابراین بانوان باید نسبت به حفظ آن در جامعه عزم جدی داشته باشد.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه حجاب و عفاف مختص بانوان نیست بلکه مردان نیز باید عفت دینی و اسلامی داشته باشند، به رسالت مردان در حفظ حجاب و عفاف اشاره کرد و با بیان اینکه غیرت از ویژگی‌های جامعه دینی است، گفت: غیرت انواع گوناگونی دارد که می‌تواند نسبت به جغرافیای کشور، ارزش‌های دینی و یا نسبت به ناموس و عفاف باشد؛ ازاین‌رو مردان ما باید نسبت به حفظ حجاب و عفاف بانوان غیرت داشته باشد.

انتهای پیام
captcha