امربه‌معروف منحصر به حجاب و عفاف نیست
کد خبر: 4153019
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
آیت‌الله سعیدی:

امربه‌معروف منحصر به حجاب و عفاف نیست

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امر به‌ معروف فقط منحصر به حجاب و عفاف نیست، گفت: توجه به اموال عمومی و مسائل فرهنگ شهروندی و حفظ محیط زیست شهر نیز به‌نوعی امر به‌ معروف است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر که روز گذشته 14 تیرماه در سالن جلسات محراب برگزار شد، با تبریک روز ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: شهرداری قم در سال‌های گذشته اقدامات شاخصی در حوزه‌های مختلف در شهر داشته است که جای تقدیر دارد؛ ما و مردم قدردان زحمات شورای شهر و شهرداری قم هستیم.

وی بابیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر ابعاد مختلفی دارد و باید از ظرفیت‌ها در راستای تأثیرگذاری بیشتر آن استفاده کرد، ادامه داد: امربه‌معروف فقط منحصر به حجاب و عفاف نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: اینکه مردم توجیه شوند و یا تذکر داده شود که مثلاً در موضوعی مانند زباله همه در رأس ساعت مقرر پسماند خود را بیرون گذارند نیز نشانه‌ای از امربه‌معروف است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به اموال عمومی و مسائل محیط زیستی شهر نیز به‌نوعی امربه‌معروف و نهی از منکر است، یادآور شد: در مسائل مختلفی در شهر باید به شهروندان تذکر داده شود تا آسیبی به اموال بیت‌المال وارد نشود.

امام‌جمعه قم با اشاره به بازتاب اخبار مرتبط با پاکبان یتیم‌نواز قمی در رسانه‌ها و میان مردم، گفت: یتیم‌نوازی و رسیدگی به نیازمندان از پربرکت‌ترین اقدامات است و ترویج این‌گونه اقدامات در هر فضایی امربه‌معروف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید فضایی را فراهم کرد تا افرادی شبیه به این فرد در جامعه تربیت شوند؛ کسانی که با وجود داشتن نیاز مادی، ایثار و بخشش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha