مهدویت ادامه صراط غدیر است
کد خبر: 4153262
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
امام جمعه موقت اردبیل:

مهدویت ادامه صراط غدیر است

امام جمعه موقت اردبیل گفت: خداوند وقتی دین را می‌پسندد که دین با ولایت پیوند بخورد و ولایتی که در راس آن علی بن ابیطالب ایستاده است، غدیر از عاشورا بالاتر است و عاشورا مولود غدیر و مهدویت ادامه غدیر است.

عاشورا مولود غدیربه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت الله محمدعلی فروغی ۱۶ تیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلی اردبیل برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: ما باید خداوند را در زندگی خودمان حاضر و ناظر ببینیم؛ قرآن در بیان اوصاف مومن یکی از اوصاف را این می‌شناسد که مومن باید حافظ مرزهای خداوند باشد یعنی دین مملکت خداوند است لذا ضرورت دارد دین و مرزهای وجودمان را بشناسیم که تا چه حد می‌توانیم نگاه کنیم، گوش کنیم و... انسان باید مرز خود را بشناسد.

وی با تبریک و گرامی‌داشت عید غدیر اظهار کرد: اگر حافظ حدود پروردگار عالم بودیم می‌شویم اهل تقوا؛ امروز عید غدیر است و باید این روز را تبریک بگوییم در نظام آفرینش روزی مانند امروز خلق نشده است. غدیر، اعظم ایام در نظام آفرینش است. خداوند با عظمت از آن روز یاد می‌کند.

فروغی تصریح کرد: در بررسی تاریخ اسلام که متمم تاریخ توحید است هر کدام از ما باید جایگاه خود را در تاریخ توحید پیدا کنیم، همه ما در برابر تاریخ توحید مکلف هستیم، کمال تاریخ توحیدی با بعثت شروع می‌شود. خداوند بعثت را بدون ولایت قبول نمی‌کند، وقتی ولایت امام علی(ع) ابلاغ می‌شود خداوند می‌فرماید بعثت کامل شد، بدون ولایت دین ناقص است. امام جمعه موقت اردبیل افزود: خداوند وقتی دین را می‌پسندد که دین با ولایت پیوند می‌خورد. ولایتی که در راس آن علی بن ابیطالب ایستاده است، غدیر از عاشورا بالاتر است عاشورا مولود غدیر و مهدویت ادامه غدیر است.

فروغی در ادامه به تبیین نقش مدرنیته در زندگی امروزی بشر پرداخت و خاطرنشان کرد: فرهنگ مدرنیته زندگی انسان را خراب کرده است. مدرنیته از جهت عوض کردن اسباب زندگی خوب است، انسان باید در زندگی خود آسانی ایجاد کند اما اینکه افکار خراب شود و دنیا گرایی، شهرت، ثروت و شهوت تبدیل به دنیای بشر بشود آسیب زاست، فرهنگ مدرنیته انسان‌ها را پوچ کرده ارزش انسان‌ها را کاسته و سبک کرده است.

وی با اشاره به هتک حرمت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد ضمن محکوم کردن این موضوع تصریح کرد: اگر انسان زمان‌شناس باشد شبهات نمی‌تواند او را زمین بزند شبهات دینی سیاسی و ... که مطرح می‌کنند تا هویت انسان را از او بگیرند، دیدید که در سوئد چه کردند؟ قاضی حکم صادر می‌کند و پلیس نگهبانی می‌دهد تا یک نفر بیاید در ایام حج که چند میلیون نفر قرآن می‌خوانند و به دور کعبه می‌چرخند به حدود ۲ میلیارد مسلمان توهین کند و قرآن را آتش بزند. امام جمعه موقت اردبیل ادامه داد: دنیای بی‌محتوا چنین می‌شود. دنیای شهوت‌زده و غفلت‌زده به قرآن آتش می‌زند تا به جنگ معنویت برود این عالم این گونه است اما مطلب این است که ما هوشیار باشیم و الا دشمن عداوت خود را نشان می‌دهد.

فروغی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر فرانسه تصریح کرد: یک روز در دنیا سوال می‌کردند مهربان‌ترین پلیس دنیا در کدام کشور است می‌نوشتند در فرانسه. الان ببینید پلیسی که انسان می‌کشد در کدام کشور است باز هم در فرانسه! چرا این گونه شده است؟ چون آرامش قبل از طوفان بود وقتی پلیس فرانسه مردم فرانسه را می‌کشد کشورهای غربی که آن همه از حقوق بشر دم می‌زنند و در ایران اسلامی کشته سازی درست می‌کردند تا علیه نظام اسلامی تبلیغات راه‌اندازی کنند کجا خوابیدند چرا صدای آنها در نمی‌آید؟ چرا به خشم نمی‌آیند و فریاد نمی‌کشند؟ وی گفت: امپراطوری رسانه‌ای و تبلیغاتی دنیا برای انسان‌ها بت و رهبر خیالی درست می‌کنند اما حقیقت در زمین می‌ماند. در فرانسه هر فرزندی که بیرون بیاید پدر و مادر او را جریمه می‌کنند یعنی پدر و مادر را در منزل با فرزندش درگیر می‌کنند.

فروغی در خاتمه با اشاره به جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: این همه اعلامیه‌هایی که آن کشورها در رابطه با حقوق بشر زده اند دروغ است، چون اصلاً محبت را درک نکرده‌اند. ۸۰ درصد منازل اردوگاه جنین را خرابه کرده‌اند چه جنایتی بزرگ‌تر از این؟ کجایند آن‌هایی که جنایتکاران علیه بشریت را محاکمه می‌کنند، تمام فتنه‌های منطقه زیر سر رژیم صهیونیستی است پس کجا خوابیده‌اند؟ شهرک‌نشین‌های یهودی را مسلح می‌کنند و در جنین ۱۲ نفر را شهید کردند، در دنیای اسلام محکوم کردند اما محکومیت لفظی کافی نیست تاریخ داوری خواهد کرد و همه ما مسئولیت داریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha