پخش سرود ملی رژیم صهیونیستی در عربستان برای نخستین بار + فیلم
کد خبر: 4154543
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

پخش سرود ملی رژیم صهیونیستی در عربستان برای نخستین بار + فیلم

برای اولین بار در تاریخ عربستان، در جریان مسابقات جام جهانی الکترونیک فیفا، سرود ملی رژیم اسرائیل در ریاض پخش شد.

به گزارش ایکنا،  کاربران شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی،  فیلم‌هایی را منتشر کردند که برافراشته شدن پرچم این رژیم و اجرای سرود ملی آن را در پایتخت عربستان نشان می‌دهد. 

اوی نیر فلدکلاین، سفیر رژیم صهیونیستی در نروژ و ایسلند، با انتشار توئیتی در این باره نوشت: عمل‌گرایی تنها راه تحقق صلح و آشتی است.

 این اولین بار در تاریخ است که سرود ملی اسرائیل در یک مراسم رسمی در عربستان نواخته می‌شود. پیش از این، رسانه‌های اسرائیلی خبر داده بودند که تیم فوتبال الکترونیک اسرائیل، برای شرکت در این دور از بازی‌ها که ریاض میزبان آن است، با گذرنامه‌های اسرائیلی از طریق امارات وارد عربستان شده‌اند.

در حالی که کارشناسان سیاسی روند خوبی برای برقراری رابطه میان ریاض ـ تل‌آویو متصور نیستند، منابع خبری صهیونیستی سفر تیم ورزشی رژیم صهیونیستی به خاک عربستان از طریق امارات را بزرگ‌نمایی کرده‌اند.

این در حالی است که با وجود همه تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا، عربستان هنوز حاضر به برقراری روابط رسمی با اسرائیل نشده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای تحقق اهداف انتخاباتی خود برای عادی‌سازی روابط با عربستان تاکنون ناکام مانده است، پیش‌تر در اظهاراتی مدعی شده بود که صلح با دولت ریاض یک گام منحصر به فرد رو به جلو به شمار می‌رود، چرا که عربستان پرنفوذترین کشور در جهان عرب است.

انتهای پیام
captcha