پناهنده به محضر قرآن شویم تا پاک بمانیم + صوت
کد خبر: 4156338
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
حجت‌الاسلام محمدحسنی:

پناهنده به محضر قرآن شویم تا پاک بمانیم + صوت

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه فتنه‌ها، تمامی ندارد و ما در آخرالزمان با فتنه‌های متعدد و متنوع روبرو هستیم، گفت: تنها راه برای حفظ پاکی در فتنه‌ها، پناهنده شدن به قرآن است. هر چه برای قرآن هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری و پیشگیری از آسیب‌هاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی‌فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی‌فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش امروز، 28 تیر در آیین اختتامیه جشنواره سراسری تنویر (خانه‌های قرآنی) ارتش طی سخنانی گفت: توفیق شرکت در این مراسم، قطعاً کششی از سوی خداوند و قرآن بوده است و نشان‌دهنده لطف خدا به افرادی است که در مسیر خدا گام برمی‌دارند.

وی افزود: در این زمینه چندین هزار کتاب و بنر چاپ شده که نشان‌دهنده مشارکت جدی و حداکثری خانواده‌ها است و تبریک می‌گوییم که خانواده‌های ارتش خود را در معرض تابش نور قرآن قرار داده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در ادامه گزیده‌ای از وقایع و حوادث عاشورا، جنایات و غارت خیمه‌ها توسط لشکر عمربن سعد و فضایل اباالفضل العباس(ع) و مهلت گرفتن شب عاشورا برای عبادت، قرآن خواندن، دعا و استغفار  اشاره کرد و افزود: امام(ع) توسط برادرشان، حضرت عباس‌(ع) یک شب از دشمن مهلت طلبید و گفتند «من از اینکه آغازگر جنگ باشم، اکراه دارم و خدا می‌داند و گواه است که من نماز و تلاوت قرآن را دوست دارم» یعنی یک حسینی باید عاشق نماز باشد و نماز را عاشقانه اقامه کند.

محمدحسنی با اشاره به اینکه درست است که نماز، معراج مؤمن است اما مراد از این نماز، نماز عاشقانه برای خداست، افزود: پس هر نمازی، معراج مؤمن نیست. این درسی برای ماست تا در زندگی به خواندن قرآن، نماز، دعا و استغفار به پیشگاه خدا اهمیت دهیم و آنها را عاشقانه و خالصانه انجام دهیم.

کد

نماینده ولی‌فقیه در ارتش اضافه کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا در کنار پیکر مطهر هر یک از یاران شهیدشان قرار می‌گرفتند، قرآن می‌خواندند و عبارت «إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» را قرائت می‌کردند تا با قرآن و آیات مصحف شریف به آرامش دست پیدا کنند، اما ایشان در روز عاشورا در یک جا، دو بار عبارت «إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» را به کار بردند، آن هم در کنار پیکر حضرت علی‌اکبر(ع) بود؛ یکی هنگامی که در کنار پیکر شهید ایشان رسیدند و یکی دیگر هم هنگامی که پیکر اربا اربای حضرت علی‌اکبر(ع) را به خیمه آوردند و بی‌تابی حضرت سکینه(س) را دیدند و برای حفظ آرامش ایشان دوباره «إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» را گفتند.

وی با تأکید بر اینکه آرامش در زندگی و راه رسیدن به اعتدال، قرآن است، بیان کرد: خواستگاه عاشورای امام حسین(ع) از قرآن بود، به همین دلیل مشمول مورد زمان نمی‌شود، چرا که هر چه که ریشه در قرآن داشته باشد، مشمول کهنگی و مرور زمان نمی‌شود، چراکه قرآن حیات است.

محمدحسنی با تأکید بر اینکه ارتش ما نیز قرآنی است و ثمره‌اش مصون بودن از فتنه‌ها در شرایط مختلف است، تصریح کرد: چنانکه در شرایط مختلف فتنه‌ها ـ که بعضا برخی در کنار فتنه‌ها ایستادند ـ ارتش مقابل فتنه‌ها بوده است و نه در کنار آن. این از افتخارات ارتش است چون ارتش قرآنی است.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: هر بار جامعه در فتنه‌ها افتاد، تنها راه نجات آن پیوند با قرآن است. چنانکه ارتش کارکنان پایور و وظیفه‌اش و خانواده‌های کارکنان از فتنه‌ها در امان بودند آن هم دلیلی ندارد جز تمسک به قرآنی و قرآن‌ بودن آنها.

وی با تأکید بر اینکه فتنه‌ها، تمامی ندارد و ما در آخرالزمان با فتنه‌های متعدد و متنوع روبرو هستیم، اضافه کرد: تنها راه برای حفظ پاکی در تمام فتنه‌ها، پناهنده شدن به قرآن است. هرچه در قرآن هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری و پیشگیری از آسیب‌های آسیب‌پذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش اظهار کرد: جشنواره نورانی تنویر باید همچنان ادامه پیدا کند تا جایی که افتخار کنیم به اینکه حتی یک نفر در ارتش نیست که بر سفره قرآن نشسته باشد. قرآن سفره گسترده الهی است.

انتهای پیام
captcha