اکثریت مردم با مفهوم واقعی امر به معروف و نهی از منکر آشنایی ندارند
کد خبر: 4156552
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع):

اکثریت مردم با مفهوم واقعی امر به معروف و نهی از منکر آشنایی ندارند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه نشده و اکثریت بامعنا و مفهوم واقعی آن آشنا نیستند. همان‌طور که اهل‌بیت(ع) در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جان خود را تقدیم کردند و توسط افرادی به شهادت رسیدند که بر آیات قرآن واقف بودند، اما این فریضتین را نمی‌دانستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین برهان باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین برهان باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع)، امروز ۲۹ تیرماه، در یادواره شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی که همزمان با هفته احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رؤسای عقیدتی-سیاسی و خانواده شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سالن همایش جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر طبق فرمایش مقام معظم رهبری مظلوم هستند، و این مظلومیت بدان معناست که این فریضتین در جامعه نهادینه نشده و اکثریت بامعنا و مفهوم واقعی آن آشنا نیستند. همان‌طور که اهل‌بیت(ع) در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جان خود را تقدیم کردند و توسط افرادی به شهادت رسیدند که بر آیات قرآن واقف بودند، اما این فریضتین را نمی‌دانستند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به همراه ۷۲ تن از یاران باوفایشان برای‌خدا قیام کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند. شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز در مقابل ناهنجاری‌ها و ضدارزش‌ها شهید شدند، آنها جان خود را اهدا کردند تا ذهن نسل جدید را در برابر ناهنجارهایی که دشمنان علیه نظام راه انداخته است، پاک کنند.

محرم ایام جهاد در راه خدا است

در ادامه سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، ابراز کرد: محرم ایام جهاد در راه خدا و به میدان آوردن هرآنچه داریم است. در این ایام به شهدا تمسک جوییم.

وی با اشاره به اینکه انسان هرچقدر هم بزرگ باشد، اما باز هم فدایی دین خداوند است، تصریح کرد: در واقعه کربلا شاهد هستیم امام حسین (ع) و اصحابش برای درک واقعی و ادای تکلیف الهی، ایثار و از خودگذشتگی به میدان آمدند و حتی از خانواده خود گذشتند و برای رسیدن به این هدف بزرگ از هیچ اقدامی فروگذار نبودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: در برهه کنونی نیز کسانی به میدان می‌آیند که اهل درک و فهم هستند و برای ادای تکلیف الهی تحقیر می‌شوند، اما از هدف خود دست برنمی‌دارند. شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به بلوغ و فهمی رسیدند که گوهر جانشان را کجا سرمایه‌گذاری کنند و به میدان بیاورند.

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از همه فرائض دینی برتر و بالاتر است

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: در جامعه اسلامی خط جهاد و ایثار و خط تداوم راه شهدا نیز پابرجاست. حرکت رو به پیشرفت در عرصه‌های جهادی جریان دارد و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از نظر خیلی از بزرگان و اولیاء دین از همه فرائض دینی برتر و بالاتر است و همچون دریایی در برابر قطره به‌شمار می‌رود.

وی دامنه و عرصه‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بسیار وسیع برشمرد و بیان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تنها در حوزه حجاب فعالیت ندارد، بلکه در تمام عرصه‌ها دعوت به حمایت از دین و ولایت می‌کند و هرآنچه با دین و نظام مقدس اسلامی مخالف باشد را نهی می‌کند. اقتدای به دین‌مداری و جهاد در راه خدا با اجرای این فریضتین انجام می‌شود. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: جهاد تبیین که فریضه قطعی و ضروری است، تبیین الزامات و مسئولیت‌هاست، تبیین دشمنی دشمنان و خباثت دشمنان در راستای بصیرت سازی، آگاه‌سازی و معرفت‌سازی است.

یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: عرصه جهاد تبیین در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه خلاصه به مسئولین نمی‌شود، در برهه کنونی بدنه نظام خالصانه خدمت می‌کنند و اگر کوتاهی هم از سوی مسئولی صورت می‌گیرد، افرادی هستند که به طرق مختلف در بدنه نظام نفوذ کرده‌اند تا به فرمان دشمنان به ستون این نظام ضربه بزنند هرچند همیشه در راهبرد اهداف خود ناکام مانده‌اند.

نهادینه کردن امیدواری در جامعه

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو عنصر ایمان و امید را نیاز این روزها دانستند و فرمودند که ایمان باتکیه‌بر امربه‌معروف معنا می‌یابد و باید امید را در جامعه تزریق کرد و امیدواری را در میان آحاد جامعه نهادینه کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نقش خانواده را در انجام درست امربه معروف و نهی از منکر بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: احیای این فریضتین با توجه به تلاش دشمن برای نفوذ به جامعه باید در خانه‌ها بیشتر مورد تبیین قرار گیرد. امروز دشمن از طریق دسترسی‌هایی که ایجاد کرده در جان و دل و ذهن خانواده‌ها نفود کرده و فضای مجازی هر خانواده‌ای را روزانه چندین ساعت درگیر کرده است.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به حرمت ماه محرم در جامعه، بیان کرد: ماه محرم فرصتی است تا آحاد امت، خود را در این دریای معارف شستشو دهند و تن و جان را از آلودگی‌ها و خباثت‌ها پاک کنند. ماه محرم یادآور شهدای کربلا و سرور و سالار آنها حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. ازاین‌رو برای نهادینه‌کردن و اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید صدای شهدا را شنید و راه آنها را ادامه داد. طبق تأکید شهید سلیمانی باید شهیدانه زندگی کرد و عبور کرد از خودپرستی و لجن‌زار مادیات و ارزش‌های حوزه ایثار و شهادت را درک کرد. پیمودن راه شهدا هم ساده و هم سخت است.

در ادامه این مراسم مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در این مراسم، گفت: این استان ۸ شهید در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی افزود: اولین شهید در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در استان شهید علی نوروزی فاروقی بود که ۲۸ سال گذشته در سال ۱۳۷۴ و همچنین شهدای گران‌قدر روکی، فقیهی‌فر، مشهدی بندانی، منزلساز کرمانی، بایزیدی و الداغی جان گران‌بهای خود را در این راه اهدا کردند.

وداع با شهید جانباز ۷۰درصد دفاع مقدس، «حمیدرضا محسنی» و تجلیل از خانواده 8 شهید امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی بود.

انتهای پیام
captcha