ستاد امر به معروف و نهی از منکر حامی مطالبه‌گری مردم است
کد خبر: 4156652
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

ستاد امر به معروف و نهی از منکر حامی مطالبه‌گری مردم است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشمر گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر حامی مطالبه‌گری مردم است.

امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مصطفی قرشی یزدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشمر امروز 29 تیرماه، در نشست خبری خود با خبرنگاران با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: همه ساله در هفته اول ماه محرم در راستای ترویج این فریضه مهم برنامه‌هایی پیش‌بینی می‌شود.

وی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال را «امر معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی و جامعه متعالی» اعلام کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر، سلامت سازمانی، افزایش بهره‌وری، امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیت‌پذیری، نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، تحکیم خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، آموزش عمومی، جامعه سالم، امر به معروف و نهی از منکر، شهروند مسئول، بهبود سرمایه اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر، تشکل‌های مردمی، کنشگری مؤثر و امر به معروف و نهی از منکر، قانون‌گرایی، نظم اجتماعی به عنوان روز شمار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر  امسال اعلام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشمر با اشاره به اینکه در این راستا برنامه‌هایی طراحی و ابلاغ شده که برخی مراسم‌ها کشوری و برخی استانی است، از برگزاری مانور تذکر لسانی در سه نقطه از شهر خبر داد و تصریح کرد: این مانور توسط طلایه‌داران خواهر و برادر با هدف ترویج امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

قرشی یزدی اضافه کرد: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر نیروهای آموزش دیده هستند، هرچند در این راستا 120 نفر آموزش دیده‌اند ولی هر نیروی آموزش دیده‌ای به کارگیری نمی‌شود. طی سالیان گذشته حدود 500 نفر آموزش دیده‌اند که از این تعداد 100 نفر همکاری دارند.

وی غبارروبی مزار شهدا، گردهمایی مدیران ادارات و دستگاه‌های نظامی و انتظامی، تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته دانست و ادامه داد: علی‌رغم اهمیت نظارت همگانی و مشارکت مردمی اما در ارتقاء فرهنگ مطالبه گری توسط مردم به آن وضعیت مطلوبی که مدنظر بوده تاکنون نرسیده‌ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشمر با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر حامی مطالبه گری مردم است، افزود: مردم در خصوص مطالبه گری باید توجه بیشتری داشته باشند.

قرشی یزدی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین مطالبات مردمی موضوعات معیشت، اقتصاد و مسکن بوده است، افزود: عفاف و حجاب یکی دیگر از حوزه‌هایی است که ستادها ورود کنند، تعیین شاخص‌های عفاف و حجاب و نظارت با ستاد امر به معروف است.

وی با اعلام اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها مأموریتش حجاب و عفاف نیست، گفت: ستاد وظیفه گسترده‌تری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و پیگیری مطالبات مردم از مسئولان را در جامعه دارد.
قرشی یزدی بیان کرد: در خصوص برخی مسائلی که اخیراً در شهرستان اتفاق افتاده مطالبه گری‌ها و پیگیری‌ها و مکاتباتی را داشته‌ایم، مسئولان باید پاسخگوی اقداماتی که انجام می‌دهند و برخی تصمیماتی که می‌گیرند باشند.

قرشی یزدی بیان کرد: هر برخوردی در خصوص عفاف و حجاب تعریفش امر به معروف و نهی از منکر نیست، مردم همه مسائل و برخوردها را نباید به نام ستاد اعلام کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشمر افزود: گشت امر به معروف آنچه هست که طلایه‌داران انجام می‌دهند و مردم را به رعایت حجاب دعوت می‌کنند و هیچ بحث و دستگیری ندارند. اگر برخوردها دوستانه و با ملایمت باشد در 85 تا 90 درصد موارد منجر به درگیری نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha