عزاداری کاروان حسینی بوشهر در حرم امام رضا(ع) + فیلم
کد خبر: 4156743
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

عزاداری کاروان حسینی بوشهر در حرم امام رضا(ع) + فیلم

کاروان سوگواران حسینی استان بوشهر، شامگاه، ۲۹ تیرماه با نوحه‌خوانی حاج‌مصطفی گراشی در صحن انقلاب حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عزاداری سنتی بوشهری پرداختند.

کاروان سوگواران حسینی استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، کاروان سوگواران حسینی استان بوشهر، شامگاه، ۲۹ تیرماه با سخنرانی آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، مدرس مدرسه علمیه معصومیه(س) و با نوحه‌خوانی حاج‌مصطفی گراشی در صحن انقلاب حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عزاداری سنتی بوشهری پرداختند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در این مراسم در جمع زائران سوگوار حضرت ثارالله(ع) در آستان قدس رضوی، گفت: تقوا و ایمان‌مداری راه رسولان الهی برای تقویت خدامحوری و سبک زندگی توحیدی است که اگر انسان‌ها این مسیر را به درستی پیمودند به عاقبت‌بخیری و خوشبختی جاودانه دست می‌یابند.

وی با بیان اینکه خداباوری و قرآن‌محوری و اطاعت‌پذیری از ولایت یکی از معروفات حسنه در زندگی انسان‌ها به شمار می‌آید، افزود: اجابت دعوت خدا و دستورات الهی و همچنین اجابت دعوت رسول‌الله حضرت محمد مصطفی(ص) موجب حیات‌بخشی و جاودانگی انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه معصومیه(س) با اشاره به اینکه با تثبیت تمدن ناب اسلامی توسط حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، وظیفه دفاع از میراث رسول خدا(ص) به عهدی دو سبط آن حضرت، حسنین(ع) قرار گرفت، تصریح کرد: تلاش، فداکاری منصفانه و جانفشانی اهل‌بیت(ع) در راه حفظ و اجرای قرآن و سنت و محبوبیت و جایگاه مردمی آنان، موجب شده بود سردمداران جریان نفاق و ترویج تفکر جاهلی، امکانات خود را در راه محدود کردن اهل‌بیت(ع) و فرو کاستن از جایگاه مردمی آنان به‌کار بگیرند.

وی گفت: ایمان‌مداری راهی برای دستیابی انسان‌های متقی به زندگی سعادتمندانه و خوشبختی جاودانه است.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha