عزاداری اقوام ایرانی در نخستین همایش «جغرافیای محرم» + فیلم
کد خبر: 4158444
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

عزاداری اقوام ایرانی در نخستین همایش «جغرافیای محرم» + فیلم

نخستین همایش «جغرافیای محرم» با حضور نوحه‌خوانان آذربایجانی‌، بوشهری‌، لرستانی‌، همدانی‌ و خوزستانی‌ به‌منظور پاسداشت حماسه‌آفرینی پاسداران دین اسلام و قیام عاشورا در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

نوحه‌خوانی اقوام ایرانی

به گزارش ایکنا از بوشهر، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی مراسم و برنامه‌های متنوعی را در سوگ شهدای دشت کربلا برگزار کردند.

مراسم و برنامه‌های شام تاسوعای علمدار دشت نینوا با وجود هوای بسیار گرم و مرطوب مردادماه بوشهر با شور و حال خاصی برگزار و بازتاب گسترده این رویداد عاشقان مکتب عظیم حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در پیام‌رسان‌های تشکل‌های مردم‌پایه و رسانه‌های معتبر داخلی کشور بر بستر فضای مجازی به‌منظور ترویج فرهنگ توحیدی و سبک زندگی اسلام‌خواهی، منعکس و اطلاع‌رسانی شد.

در این آیین‌ها هیئت‌های عزاداری با به راه انداختن دسته‌های بزرگ سینه‌زنی و زنجیرزنی عزای سالار دشت نینوا را نظیر هیئت مذهبی محله شهید چمران بندر بوشهر در شام تاسوعای علمدار باوفایش اقامه کردند.

 نوحه‌خوانی اقوام ایرانی در بوشهر 

همچنین نیز از سوی دانشگاه علوم‌ پزشکی بوشهر نخستین «همایش جغرافیای محرم» با حضور نوحه‌خوانان آذربایجانی‌ها، بوشهری‌ها، لرستانی‌ها، همدانی‌ها و خوزستانی‌های مقیم بوشهر به‌منظور پاسداشت حماسه‌آفرینی پاسداران دین اسلام و قیام عاشورایی سرزمین کربلا در محل سالن اجتماعات شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم مردم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌های متعدد و پخت نذری از عزاداران و سوگواران حضرت ثارالله(ع) پذیرایی کردند.

هاجر محمدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha