«ایران کوچک» در عزای سالار شهیدان گریست
کد خبر: 4158660
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

«ایران کوچک» در عزای سالار شهیدان گریست

گروه‌های مختلف مردم استان البرز در روز عاشورا با حضور در دسته‌های عزاداری و هیات‌های مذهبی در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا خون گریستند.

عزاداری عاشورا

به گزارش ایکنا از البرز، آیین عزاداری و سوگواری عاشورای حسینی در دهمین روز از ماه محرم‌الحرام از آغازین ساعات روز جمعه با حضور گسترده گروه‌های عزاداری در شهرها و روستاهای مختلف استان البرز و حرکت آن‌ها به سوی آستان مقدس امامزادگان آغاز شد.

تمام مردم و اقوام ایرانی در آیین‌های مذهبی و سنتی آداب و رسوم خاص خود را دارند به خصوص برای روز تاسوعا و عاشورای حسینی «ایران کوچک» شاهد حضور گروه هایی از قومیت‌های مختلفی است که آیین‌های سنتی خود را در خیابان‌ها و امامزادگان استان البرز اجرا می‌کنند.

همچنین گروه‌های تعزیه نیز با اجرای مراسم و نمایش های مذهبی عمق رنج و ظلمی را که به خاندان اهل‌بیت (ع) در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از سوی یزدیان وارد شده بود به نمایش گذاشتند.

مردم عزادار نیز با حضور در خیابان‌ها و معابر روستاها و شهرهای استان البرز همراه با این گروه‌های عزاداری به سوگواری پرداختند.

همچنین عصر امروز و در آستانه شام غریبان حسینی در شهرستان نظرآباد اجتماع بزرگ عاشوراییان شهرستان نظرآباد در محله رسالت این شهرستان و در شهرستان اشتهارد در بلوار آیت‌الله طالقانی این شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha