امام حسین(ع) به سمبلی برای مقابله با استعمار تبدیل شده است
کد خبر: 4158675
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

امام حسین(ع) به سمبلی برای مقابله با استعمار تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جایگاه مقدس امام حسین(ع) ویژه بوده و سمبلی برای مبارزه با ظلم، استکبار و استعمار است، تصریح کرد: عزاداران حسینی اکنون به امام حسین(ع) نزدیک هستند از خود مراقبت کرده و فاصله نگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز ۶ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی در بیرجند اظهار کرد: آنچه که در تقوا توصیه می‌شود این است که از فردا در هر کاری و مسئولیتی که دارید از خود مراقبت کنید، ان شاءالله همیشه حسینی بمانید و با حسینی محشور شوید.

وی با اشاره به تمام حرکت‌هایی که امروز شروع می‌شود و ملت ایران به برکت پیشوای امین و عادل و نایب امام زمان(عج) جلودار آن هستند، افزود: تمام آزادی‌خواهان جهان در اربعین حسینی به دنبال آدرس مهدی فاطمه(عج) می‌روند، فرزند حسین(ع) که در پای عدالت و در مبارزه با ظلم با همه وجود ایستاده و این وراثت کریمه به دست مهدی (عج) می‌رسد و عدل را بر جهان حاکم می‌کند.

عبادی به مردم توصیه کرد اکنون به امام حسین(ع) نزدیک هستید از خود مراقبت کنید و فاصله نگیرید و با اشاره به حدیث « اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة»، گفت: ۱۲۴ هزار پیغمبر و اوصیا و ائمه اطهار (ع) همه مصباح الهدی و سفینه نجات هستند اما اینکه در کنار همه انبیا و اوصیا و پیشوایان، پیامبر(ص) بر امام حسین(ع) تاکید دارد، این گفتار غیبی است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در ۱۴۰۰ پیش، امام حسین(ع) را به عنوان موجوی استثنایی که نه تنها در میان مردم بلکه در میان همه پیامبران و اوصیا و ائمه اطهار، معرفی می‌کند که جایگاه ویژه دارد و این کلام غیبی است و اکنون این پیام غیبی پیامبر(ص) سراسر جهان را فرا گرفته و این را در بین همه انسان‌های آزاده پیرو هر دین، مذهب و مسلکی می‌بینیم که چه می‌کنند.

عبادی ادامه داد: مردم جهان چه شرق چه غرب و آزادگان عالم منتظر اربعین حسین(ع) هستند چراکه از سراسر جهان و خود کشورهای غربی به کربلا می‌آیند و می‌بینید آن کشیشی و اُسقفی که از کشور غرب آمده در کربلا، صلیب را کنار می‌گذارند و خاک حسین(ع) را سجده می‌کند.

وی بیان کرد: مسیحیان، ارمنی‌ها با کشیش‌هایشان و حتی یهودی و هندوها همواره برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند که این مهم ترجمه حدیث رسول گرامی اسلام «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جایگاه مقدس امام حسین(ع) ویژه بوده و سمبلی برای مبارزه با ظلم، استکبار و استعمار است، تصریح کرد: وقتی استعمار پیر و انگلیس خبیث با سلطه استعماری به ملت‌ها و مردم شبه قاره هند ستم کرده و کسی نمی‌توانست با این قدرت استعماری مقابله کند، ماهاتما گاندی گفت که من مردم هند را از زیر ستم استعمار غرب به سرکردگی انگلیس به پیروی از سرور آزادگان جهان حسین بن علی(ع) نجات می‌دهم و این کار را انجام داد.

انتهای پیام
captcha