عاشورا قله نهضت حسینی است
کد خبر: 4158685
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

عاشورا قله نهضت حسینی است

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه عاشورا قله نهضت حسینی است، گفت: یکی از ویژگی‌های شیعیان برپایی نعمت عاشورا و مجالس سید‌وسالار شهیدان است، چراکه در مجالس حسینی، معارف اسلامی ترویج پیدا کرده و انسان راه دفاع از حق را یاد می‌گیرد.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، امروز، ششم مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد با اشاره به اینکه رضایت‌مندی خداوند در انجام واجبات و ترک محرمات است، اظهار کرد: در روز عاشورا دل‌ها مالامال از اندوه و ماتم سیدوسالار شهیدان است.

وی با بیان اینکه در روز قیامت، ثروت، ایل و طایفه برای انسان فایده‌ای ندارد، بلکه ایمان و عمل صالح به فریاد انسان می‌رسد، گفت: در یک حدیث قدسی ویژگی‌هایی از جمله نماز، روزه، قرآن، نماز جمعه، نماز جماعت و عاشورا از خصال امت حضرت محمد(ص) است.

شاهرخی با بیان اینکه عاشورا قله نهضت حسینی است که دامنه این نهضت را فراگرفته است، افزود: یکی از ویژگی‌های شیعیان برپایی نعمت عاشورا و مجالس سید‌وسالار شهیدان است، چراکه در مجالس حسینی، معارف اسلامی ترویج پیدا کرده است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه به گفته یک محقق شیعه‌شناس قیام امام حسین(ع) شیعیان را به پویایی وا می‌دارد و امام زمان(عج) آنان را به آینده امیدوار می‌کند، افزود: در بیانی از امام سجاد(ع) آمده است در روز قیامت هر کس به فکر نجات خود است و قبل از حسابرسی روز قیامت کسی از احوال کسی سؤال نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه در شرایط کنونی، این عاشوراست که جبهه باطل را مات و مبهوت کرده است، اظهار کرد: در مجالس و مکتب حسینی انسان راه دفاع از حق و ایستادگی در برابر ظالم را یاد می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محرم و صفر فقط در دهه اول خلاصه نمی‌شود، گفت: مجالس حسینی در طول محرم و صفر به لحاظ کیفی و کمی افزایش پیدا کند، چراکه این مجالس سبب ماندگاری اسلام شده است.

شاهرخی با بیان اینکه گاهی جامعه دچار انحراف و فساد می‌شود، گفت: یزید اعمال منافی عفت انجام می‌داد و علیه دین و اعتقادات شعر می‌گفت و خواص آن زمان سکوت کرده بود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه یزید در یک جنگ ترکیبی روی اذهان خواص تأثیر گذاشته بود، اضافه کرد: یزید با زر و زور، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی، خواص را وادار به سکوت کرده بود؛ از طرفی هدف او از بین بردن اسلام بود و امام حسین(ع) راهی جز شهادت نداشت.

انتهای پیام
captcha