مأموریت امام حسین(ع) تبدیل نهضت حسینی به الگوی سیاسی و مذهبی بود
کد خبر: 4158688
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
امام‌ جمعه موقت ارومیه:

مأموریت امام حسین(ع) تبدیل نهضت حسینی به الگوی سیاسی و مذهبی بود

حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد گفت: مأموریت امام حسین(ع) این بود که نهضت حسینی تبدیل به الگوی سیاسی و مذهبی شده و درس زندگی انسانیت در جهان باشد که این امر به خوبی محقق شده است.

محمد حیدری زاد امام جمعه موقت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد، امام‌ جمعه موقت ارومیه، ششم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: روز عاشورا پر از اسرار عالم هستی است و اقیانوسی از معارف توحیدی را در خود نهفته دارد. عاشورا سرّی بزرگ از اسرار عالم است و حقیقت آن در روز قیامت ظهور می‌کند.

وی با بیان اینکه قیامتی در نیم روز عاشورا برپا شده و درس‌های زیادی از آن می‌توان فراگرفت، افزود: عاشورا، اقیانوسی از معارف توحیدی و دریایی از ارزش‌های انسانی را در خود جمع کرده است. عاشورا مفسّر انسان است و امام حسین(ع) تمام وجود خود را فدای حقیقت کرد و این‌گونه سراسر وجود او مملو از محبت، مهربانی، ایثارگری و فداکاری است.

امام‌ جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه عاشورا یک الگوی بزرگ برای عالم بشریت است، افزود: مأموریت امام حسین(ع) این بود که نهضت حسینی تبدیل به الگوی سیاسی و مذهبی و درس زندگی انسانیت در جهان باشد که این امر به خوبی محقق شده است.

حجت‌الاسلام حیدری‌زاد با اشاره به کلید پیروزی ملت ایران گفت: مجد و شرف ملت ایران قرن‌ها ادامه‌دار خواهد بود، چراکه این صراط به اهل بیت و سالار شهیدان متصل بوده و دشمنان اسلام نیز با اطلاع از این موضوع هراس دارند.

 

انتهای پیام
captcha