واقعه عاشورا ملاک تشخیص حق از باطل است
کد خبر: 4158701
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
امام جمعه بجنورد:

واقعه عاشورا ملاک تشخیص حق از باطل است

حجت‌الاسلام رضا نوری با بیان اینکه مردم اسلام واقعی را از قیام امام حسین(ع) شناختند، گفت: کربلا چراغ راه هدایت است و برای شناخت مؤمن از کافر و حق از باطل باید واقعه کربلا را ملاک قرار دهیم.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد، ششم مردادماه در آیین عبادی و سیاسی این هفته که در شبستان امامزاده سیدعباس(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در برابر طاغوت زمانه‌اش ایستاد و با قیام خونین خود حرکتی کاملاً سیاسی، اجتماعی و هماهنگ با روح تعالیم اسلامی را انجام داد، این حرکت تاریخی جبهه حق از باطل را جدا کرد و مردم اسلام واقعی را از قیام امام حسین(ع) شناختند.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی به موضوع ولایت بسیار تأکید شده است، گفت: امامت در اسلام همانند ناخدایی است که کشتی را به سر منزل مقصود هدایت می‌کند، به‌گونه‌ای که اگر انسان‌ها سوار کشتی بدون ناخدا شوند هیچ‌گاه به ساحل نجات نخواهند رسید.

نوری با اشاره به اینکه بی‌تردید اگر پیرو واقعی ارزش‌های دینی و ارزش‌های والای امام حسین(ع) باشیم مسیر سعادت بسیار هموار خواهد شد، تصریح کرد: پیامبران و امامان معصوم نیز همچون ناخدایی هستند که نقشه مسیر را از خداوند دریافت کرده‌اند و بندگان مؤمن را به مقصد اصلی می‌رسانند.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب غلط ممکن است انسان را به جنگ با امام حسین(ع) بفرستد، اظهار کرد: انتخاب غلط ممکن است ما را به بن سلمان برساند که هزاران کودک را در یمن به خاک و خون کشید. انتخاب ابوبکر بغدادی هم گزینه اشتباه ولایت است که براساس فتوای او همه کودکان شیعه در مقابل چشمان پدر و مادرشان سربریده شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه کربلا برای همه ما درس است تا فریب ظواهر را نخوریم و کسی که صرفا نماز می‌خواند و روزه می‌گیرد و حج می‌رود را حق نخوانیم، گفت: کربلا چراغ راه هدایت است و برای شناخت مؤمن از کافر و حق از باطل باید قصه کربلا را ملاک قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha