نذرواره ۷۲ دیگ به نام ۷۲ تن از شهدای صحرای کربلا در مازندران اجرا شد
کد خبر: 4158719
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹

نذرواره ۷۲ دیگ به نام ۷۲ تن از شهدای صحرای کربلا در مازندران اجرا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: نذرواره ۷۲ دیگ به نام ۷۲ تن از شهدای صحرای کربلا، امروز، ششم مردادماه در شهرهای ساری، بهشهر و بابل این استان همزمان با ۷۲ شهر بزرگ ‌کشور برگزار شد.

میثم معافی مدیرکل کمیته امداد امام(ره) مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، میثم معافی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران گفت: نذرواره ۷۲ دیگ به نام ۷۲ تن از شهدای صحرای کربلا در ۷۲ شهر بزرگ ‌کشور و همزمان در استان مازندران در روز عاشورا در شهرهای ساری، بهشهر و بابل برگزار شد.

وی افزود: ان‌شاءالله همه عزاداری‌ها، تلاش‌ها، همت‌ها و اراده‌های پاک و مقدسی که در راستای احیای فرهنگ خیر و احسان و فرهنگ ناب علوی و عاشورایی در این ایام در حال انجام است در جهت تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و امر فرج اثرگذار باشد.

معافی تصریح کرد: نذرواره ۷۲ دیگ و اطعام‌دهی جزء سنت‌های کهن ما در کل کشور و در استان مازندران است و با حماسه‌ای که مردم ما در این دهه خلق کردند ما در پویش اطعام و احسان حسینی و  حمایت از ایتام و محسنین رتبه یک تا پنج کشور را داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه امسال در ایام محرم و صفر، ۶۶۹ آشپزخانه در سراسر استان از مسیر مراکز نیکوکاری محله‌محور در اطعام‌دهی فعال هستند، گفت: سال گذشته ۷۸۰ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شد و پیش‌بینی  می‌شود امسال به یک میلیون و 500 هزار پرس برسد.

وی اظهار کرد: در تمام پویش‌ها با توجه به همت بالای مردم نیکوکار ۱۰۰ تا ۱۴۰ درصد رشد داشتیم و درگاهها و پایگاه‌ای ما در این ایام در پویش به عشق حسین(ع) برای  حمایت  از ایتام و محسنین در خدمت مردم نیکوکار هستند.

انتهای پیام
captcha