نقش فعالیت‌های فناورانه در پیشبرد اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها
کد خبر: 4161875
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
عبدالحسین کلانتری بیان کرد:

نقش فعالیت‌های فناورانه در پیشبرد اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: فعالیت‌های خلاقانه و فناورانه باید با مشارکت همه دانشجویان به عنوان ذی نفعان اصلی و عصری‌ترین کنشگران انجام شود که کم هزینه‌ترین روش برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها است. 

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دوره آموزشی ویژه کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های منطقه یک که در دانشگاه الزهراء برگزار شد، گفت: جهان جدید بر محور خلاقیت سامان یافته است و بدون خلاقیت و نوآوری، امکان همزیستی با جهان جدید از بین می‌رود. سرعت تحولات در جهان بسیار بالا رفته است و جهان سرمایه‌داری برای همراه شدن با این تحولات چاره‌ای جز اتکا به خلاقیت و نوآوری ندارد.  


وی ادامه داد: اما حتما باید در این مسیر مرزهای اخلاقی را مراعات کرد و به بهانه نوآوری به اخلاقیات و هنجارهای جامعه تجاوز نکرد. خلاقیت و نوآوری یک امکان نیست، بلکه یک ضرورت عصری است. 

کلانتری تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به دلیل فاصله نسل‌ها با ذائقه دانشجویان همخوانی ندارد و باید به این موضوع توجه جدی شود. تحریک خلاقیت موجب تولید نوآوری و تولید فناوری‌های جدید در حوزه فرهنگی و اجتماعی شده و ذهنی که خلاق می‌شود، خلاقیت خود را به همه حوزه‌ها تسری می‌دهد. لذا خلاقیت سبکی از زیستن است. 


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر لزوم فعالیت‌های خلاقانه و فناورانه گفت: فعالیت‌های خلاقانه و فناورانه باید با مشارکت همه دانشجویان به عنوان ذی نفعان اصلی و عصری‌ترین کنشگران انجام شود که کم هزینه‌ترین روش برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها است. 

وی خاطرنشان کرد: چاره‌ای جز ورود به عرصه فناوری و نوآوری نداریم و برای تکثیر و تنوع محصولات فناورانه باید طراحی خلاقانه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha