شمارگان صد نسخه‌ای کتاب برای ١٨ میلیون دانش‌آموز!
کد خبر: 4162737
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

شمارگان صد نسخه‌ای کتاب برای ١٨ میلیون دانش‌آموز!

شاعر کودک شمارگان ١٠٠ یا ٣٠٠ نسخه ای کتاب برای کشوری که ١٨ میلیون دانش‌آموز دارد را نامناسب دانست و گفت: این موضوع یکی از آسیب‌های کتاب شعر کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، بابک نیک‌طلب در آیین رونمایی کتاب خود با عنوان «یکی دو شیشه عطر خاطره» گفت: کافی است سری به کتاب‌فروشی‌های شهر بزنیم تا ببینیم وضعیت ارائۀ آثار شعر کودک و نوجوان مناسب نیست.

این شاعر افزود: بعضی از ناشران طی سال‌های اخیر در زمینۀ چاپ اشعار کودک و نوجوان اقدام کرده‌اند اما هم روند چاپ بسیار طولانی است و هم ارائه و تبلیغ در این زمینه کم است.

نیک‌طلب شمارگان ١٠٠ یا ٣٠٠ نسخه کتاب برای کشوری که ١٨ میلیون دانش‌آموز دارد را نامناسب دانست و اضافه کرد: این موضوع یکی از آسیب‌های کتاب شعر کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

حسین تولایی، شاعر و کارشناس شعر کودک و نوجوان نیز در این نشست، با اشاره طبیعت‌نگری نیک‌طلب در اشعار مجموعه «یکی دو شیشه عطر خاطره»، تصریح کرد: کلمات و عباراتی که شاعر در این مجموعه استفاده کرده، نشان‌دهندۀ توجه او به عناصر طبیعی و بهره‌گیری مناسب از آنها در آفرینش شعر است.

تولایی جسارت و شهامت در سرایش شعر را از دیگر ویژگی‌های اشعار نیک‌طلب دانست و افزود: سرودن شعر برای گروه سنی نوجوان در قالب‌های کلاسیک مانند غزل و رباعی کار آسانی نیست و توجه و احترام شاعر در این مجموعه به گروه سنی نوجوان جدا از کودک یا بزرگسال، نشانۀ مخاطب‌شناسی صحیح ایشان محسوب می‌شود.

انتشارات گویا «یکی دو شیشه عطر خاطره» را در ٨٠ صفحه و قیمت ٨۵ هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

این کتاب دفتر بیست‌وششم مجموعه «شعر شباب» و شامل سروده‌های «بابک نیک طلب» به انتخاب خود او برای گروه سنی کودک و نوجوان است.

انتهای پیام
captcha