برگزاری کارگاه‌های ویژه دانشجویان دانشگاه اسلامی مسکو در ایران
کد خبر: 4171078
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

برگزاری کارگاه‌های ویژه دانشجویان دانشگاه اسلامی مسکو در ایران

در جریان بازدید هیئت دانشگاهی ایران از دانشگاه اسلامی مسکو، موضوع اعطای فرصت‌های مطالعاتی و برپایی کارگاه‌های ویژه دانشجویان دانشگاه اسلامی مسکو در دانشگاه باقرالعلوم(ع) مورد توافق طرفین قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیئت دوازده نفره از اساتید و دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) که با همکاری معاونت همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به روسیه سفر کرده است، ضمن حضور در دانشگاه اسلامی مسکو با برخی مسئولان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این برنامه که با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و با حضور رینات اسلامف معاون اداره دینی مسلمانان روسیه و معاون علمی پژوهشی دانشگاه اسلامی مسکو و رینات فکرالدینف معاون آموزشی دانشگاه اسلامی انجام شد، هیئت ایرانی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه در جلسه مشترک با فعالیت‌های دانشگاه اسلامی، نحوه پذیرش دانشجویان و سرفصل‌های آموزشی آشنا شدند.
معاون علمی پژوهشی دانشگاه اسلامی مسکو درباره ارتباطات گسترده این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های مهم روسیه در زمینه‌های مختلف، برگزاری کنفرانس‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجویانی که با مراتب بالا در حوزه الهیات اسلامی تحصیل کرده‌اند، توضیحاتی ارائه داد و برخی انتشارات دانشگاه را معرفی کرد.
وی مقالات دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را که در نشریه‌های معتبر روسیه منتشر می‌شوند لازمه کار آنها دانست و استانداردهای پژوهشی و آموزشی دانشگاه را هم‌رتبه سایر دانشگاه‌های روسیه برشمرد.
اسلامف ادامه داد: دانشجویان رشته الهیات اسلامی علاوه بر یادگیری مباحث مختص این رشته باید سایر دروس عمومی مورد تأکید سایر دانشگاه‌ها را نیز مانند تاریخ روسیه، فلسفه و ... فرا بگیرند.
معاون آموزشی این دانشگاه اظهار کرد: از آنجاکه رشته الهیات اسلامی در روسیه رشته جدیدی بوده که در این دانشگاه تدریس می‌شود، دولت روسیه استانداردهای بالایی برای آن قائل شده و بر محتوا و روش‌های آموزشی توجه خاصی دارد و آن را نه به عنوان یک رشته در کنار سایر رشته‌ها برای اخذ مدرک دانشگاهی بلکه به عنوان یک علم ویژه قلمداد می‌کند.
اعضای هیئت اعزامی از دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز ضمن معرفی این دانشگاه درباره رشته‌ها، اطلاعات آماری و فعالیت‌های این دانشگاه توضیحاتی ارائه کردند و برای همکاری‌های بین دو دانشگاه استفاده از فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه باقرالعلوم (ع) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی چند روزه را پیشنهاد دادند که مورد استقبال مدیران دانشگاه اسلامی مسکو قرار گرفت.
در پایان، طرفین در خصوص وضعیت فارغ‌التحصیلان، طرح‌های پژوهشی دانشگاه و چگونگی مشارکت اساتید و دانشجویان روس و ایرانی گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام
captcha