برگزاری همایش «جایگاه علم و فناوری حوزه سلامت در دفاع مقدس»
کد خبر: 4171305
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

برگزاری همایش «جایگاه علم و فناوری حوزه سلامت در دفاع مقدس»

اولین همایش تخصصی «جایگاه علم و فناوری حوزه سلامت در دفاع مقدس» چهارشنبه ۵ مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «جایگاه علم و فناوری حوزه سلامت در دفاع مقدس»به گزارش ایکنا؛ اولین همایش تخصصی «جایگاه علم و فناوری حوزه سلامت در دفاع مقدس» چهارشنبه ۵ مهرماه به صورت ویژه در دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت براساس برنامه پیوست، با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان، رؤسا و فرماندهان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان میزبان، در افتتاحیه این همایش سخنرانی خواهد کرد. همچنین سردار سرلشکر رحیم صفوی، به روایت دفاع مقدس در حوزه سلامت از منظر علم، فناوری و نوآوری و حسین قناتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقش و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در پشتیبانی بهداشتی – درمانی در دفاع مقدس و مقابله با کرونا می‌پردازند.

در بخش دیگری از این همایش محمدعلی محققی درباره نقش معنویت و جنبه‌های فرهنگی ارزشی حوزه سلامت در دفاع مقدس و سردار نصرالله فتحیان، رئیس مؤسسه بهداری رزمی  در دوران دفاع مقدس درباره انعکاس تجربیات فناورانه بخش سلامت دفاع مقدس و مقاومت برای عامه مردم سخنرانی خواهد کرد.

حسن عراقی‌زاده، معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، سیر تحول علم و فناوری در بهداری رزمی از گذشته تا حال و نگاهی به آینده را بررسی خواهد کرد و علی مهرابی‌توانا به نقش فناورانه بهداشت و پیشگیری در دفاع مقدس در راستای حفظ سلامت رزمندگان و جامعه خواهد پرداخت.

عباس فروتن، به تهدیدات بیولوژیک و شیمیایی و پیش‌بینی برای آینده می‌پردازد و سعید سرکار، دبیر ستاد نانو اثرات متقابل علم و فناوری و دفاع مقدس بر یکدیگر و حمیدرضا جوادزاده، تجربیات فناورانه بخش سلامت در محور مقاومت را بررسی خواهد کرد.

در ادامه مراسم از خانواده شهدای دفاع مقدس و خدمت، جانبازان و فرهیختگان تجلیل می‌شود.

محل برگزاری این همایش تخصصی آمفی تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

انتهای پیام
captcha