آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی
کد خبر: 4171915
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی

مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی روز گذشته با حضور سفیر ایران در این کشور آغاز شد.

آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کرواسی روز گذشته ششم مهرماه در مرکز اسلامی شهر زاگرب آغاز شد. در این مراسم سعید خطیب‌زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی و نیز علی غلام‌آزاد، نماینده کشورمان در این رویداد بین‌المللی نیز حضور داشتند.

همچنین رقابت‌های این دوره از صبح امروز هفتم مهرماه در رشته‌های مختلف آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. مراسم اختتامیه این مسابقات نیز نهم مهرماه برگزار می‌شود.

زمان اجرای نماینده کشورمان در این مسابقات ساعت ۱۸:۳٠ شنبه هشتم مهرماه خواهد بود. هیئت داوران این مسابقات از کشورهای کرواسی، بوسنی، ترکیه، عمان و قطر هستند. 

بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ پنج جزء، حفظ 15 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

از ایران هر ساله و به صورت یک سال در میان یک قاری و یک حافظ در این رویداد حضور می‌یابند. امسال علی‌غلام‌آزاد، نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم است. 

در این مسابقات قاریان و حافظانی از کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، سوئیس، دانمارک، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی، بلژیک، پرتغال و ... حضور دارند. 

سال گذشته علیرضا مُکاری، در رشته قرائت تحقیق قرآن، موفق به کسب رتبه نخست مسابقات کرواسی شد. در سال‌های اخیر سینا طباخی، هادی اسفیدانی، کاظم آذرپیرا و هادی موحدامین، در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن کریم موفق به کسب رتبه نخست این مسابقات شده‌اند.

انتهای پیام
captcha