فطرت اصلی‌ترین سرمایه وجودی انسان است
کد خبر: 4171917
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

فطرت اصلی‌ترین سرمایه وجودی انسان است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: فطرت اصلی‌ترین سرمایه وجودی انسان است و آمیختگی با سرشت خداشناسی و گرایش به حق‌طلبی از زیرساخت‌های این فطرت و نعمت بزرگ الهی است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ۷ مهرماه، در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز آدینه این هفته شهر بوشهر، اظهار کرد: فطرت اصلی‌ترین سرمایه وجودی انسان است و آمیختگی با سرشت خداشناسی و گرایش به حق‌طلبی از زیرساخت‌های این فطرت و نعمت بزرگ الهي است. 

خطیب جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه اتحاد و وحدت نشان از عقلانیت، رشد فکری در جامعه اسلامی است که همگان باید نسبت به این مقوله راهبردی توجه داشته باشند، افزود: یکی از آموزه‌های دین اسلام اتحاد و انسجام در جامعه است که امام راحل و مقام معظم رهبری روی این مهم تأکید ویژه کردند و همچنین حضرت سیدالمرسلین(ص) یک نعمت بی‌بدیل الهی است که جامعه غیرمتمدن و جاهل قبل از خودشان را به سمت تمدن اسلامی هدایت کرده است.

وی هفته وحدت را نماد اسلامیت، عقلانیت و مدیریت کارآمد اسلامی دانست که باید از این فرصت برای ایجاد اتحاد و همدلی استفاده کرد، گفت: دشمنان همواره در اندیشه ایجاد آشوب در ایران اسلامی هستند که با هوشمندی امت اسلامی و هدایت‌های مقام معظم رهبری تاکنون توطئه‌های جهان استکبار شکست خورده است با این وجود باید همواره مواظب باشیم چراکه شکست وحدت در جامعه مورد توجه ویژه دشمنان در جامعه اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد و افزود: این قرارگاه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناسایی مشکلات و محرومیت‌های استان‌ها با اعتبارات بالا نسبت به رفع مشکلات و محرومیت‌ها اقدام کرده است.

وی همچنین در ادامه در ارتباط با شیوه بانکداری در جامعه اسلامی مطرح کرد: جامعه در عرصه بانکداری دچار اشکالات عدیده‌ای است که اقتصاددانان دلسوز و مقام معظم رهبری در این زمینه تذکرهایی راهبردی ارائه کردند. بانکداری دارای ویژگی‌های خاصی است که نخستین آنها تجمیع و حفاظت از نقدینگی مردم است. مدیریت نقدینگی و جهت‌دهی آن باید در خدمت مردم و عرصه تولید باشد و همچنین باید برنامه‌ریزی نقدینگی بانک‌ها در جهت رشد تولید ناخالص ملی باشد. به همین سبب اقتصادی که یکی از پایه‌های آن بانک است باید این مجموعه کاملاً در خدمت مردم و عرصه رشد تولید با ارائه تسهیلات باشد.

این مقام مسئول، یکی از عوامل تورم در جامعه را بنگاه‌داری بانک‌ها در استفاده از نقدینگی مردم دانست و گفت: چنانچه بانک‌ها نقدینگی مردم به سمت تصدی‌گری و بنگاه‌داری خودشان ببرند این رویه منجر به ایجاد تورم می‌شود. شیوه بانکداری در شرایط کنونی نیاز به یک تحول فوق‌العاده دانش‌بنیان و مطابق با موازین اسلامی برای ارائه خدمات به مردم و رشد تولید دارد. هر چه زودتر باید مسئولان حوزه اقتصادی ایران در حوزه بانک داری اندیشه و چاره‌اندیشی کنند در غیر این صورت بخش‌های مختلف جامعه دچار مشکل می‌شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به ضرورت بر توجه به مدیریت بارش باران و سیلاب اظهار کرد: از هم اکنون باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا در هنگام بارش باران شاهد مشکلات و بحران نباشیم. در این زمینه مدیریت طرح‌های آبخیزداری، سیل‌بندها، استحکام مسیل‌ها و سازه‌های در مسیر جاری شدن باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha