وقف‌ها بر اساس نیاز روز جامعه انجام شود
کد خبر: 4172083
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز:

وقف‌ها بر اساس نیاز روز جامعه انجام شود

حجت‌الاسلام علی دشتکی گفت: وقف تنها در احداث مسجد و حسینیه تعریف نمی‌شود بلکه بهترین وقف در عصر حاضر وقفی است که در جهت برطرف کردن نیاز روز جامعه باشد.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به تعداد موقوفات البرز اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 600 موقوفه در البرز وجود دارد که شامل بیش از 16 هزار رقبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف در مکتب تشیع اهمیت زیادی دارد و باید این سنت حسنه را در جامعه ترویج کنیم، توضیح داد: آثار و نتایج وقف نه تنها در دنیای مادی بلکه بعد از مرگ نیز نصیب واقف می‌شود، از همین‌رو می‌توان‌ گفت وقف بهترین صدقه برای خدمت‌رسانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز افزود: با ترویج فرهنگ وقف در جامعه زمینه‌ کاهش فاصله طبقاتی و دستگیری بیشتر از نیازمندان در مناطق محروم ایجاد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تعداد وقف‌هایی‌که سالانه در البرز انجام می‌شود در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است، گفت: به‌دلیل اینکه جمعیت بومی البرز زیاد نیست، ساکنان این استان بیشتر تمایل دارند در شهر آبا و اجدای خود وقف کنند و این باعث شده آمار وقف در البرز کمتر از استان‌های دیگر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز یادآور شد: هر چند با اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی مناسب از طریق مسئولان و رسانه‌ها طی سال‌های گذشته شاهد افزایش آمار وقف در استان بوده‌ایم، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

دشتکی با تأکید بر ضرورت توجه واقفان به نیازهای روز جامعه برای انجام وقف گفت: وقف تنها در احداث مسجد و حسینیه تعریف نمی‌شود بلکه بهترین وقف در عصر حاضر وقفی است که در جهت برطرف کردن نیاز روز جامعه باشد.

وی با بیان اینکه برخی از وقف‌ها كه در گذشته توسط مردم متدين بر حسب نياز آن زمان انجام شده قطعا ممكن است در وضعيت حال ديگر مورد نياز نباشد، یادآور شد: وقف تحصیلی، ساخت فضاهای درمانی، فرهنگی، ورزشی، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، دانش بنیان و... از مواردی است که واقفان می‌توانند نیت کنند تا در کنار ثواب اخروی، مشکلی از مشکل جامعه حل کرده باشند.

انتهای پیام
captcha