امر به معروف و نهی از منکر نوعی خودسازی است
کد خبر: 4176463
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
آیت‌الله صدیقی:

امر به معروف و نهی از منکر نوعی خودسازی است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: عنوان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خیرخواهی است و خداوند براین امر تاکید فرموده است. در واقع انجام این فریضتین انسان را به مرحله خودسازی می‌رساند.

آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، در چهارمین جشنواره «مفلحون» که امروز ۲۷ مهرماه در سالن عطار نمايشگاه بين‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از نظر هيچ یک از تحلیل‌گران داخلی و خارجی قابل پیش‌بینی نبود و کسی باور نداشت که شاه بیرون شود، اما این مهم اتفاق افتاد. 

وی با اشاره به جنایت اسرائیل در فلسطین، افزود: امروز در غزه مردم مظلوم و کودکان بی‌گناهی نیز مورد وحشیگری اسرائیل قرار گرفته اند. ملت‌های دنیا بیدار شده‌اند و در سراسر جهان مردم به نشانه اعتراض به جنایات هولناک غاصبان خونخوار به خیابان‌ها آمده و انزجار خود را نشان داده‌اند. امروز فلسطین غریب نیست، زیرا امام راحل در زمان انقلاب اسلامی جوانانی را تربیت کرده که ۸ سال در جنگ تحمیلی مقاومت کردند و امروز حامی و پشتیبان فلسطین و مردم مظلوم غزه هستند. 

امام جمعه موقت تهران امر به معروف و نهی از منکر را عامل خودسازی انسان دانست و بیان کرد: تا زمانی که انسان به این مرحله نرسد در برابر تهدید کمر خم می‌کند و در برابر تطمیع وسوسه می‌شود، اما افرادی که در مکتب الهی تربیت شده‌اند خود را از آن خدا می‌دانند و جهاد برایشان شیرین است.

صدیقی با استناد به آیاتی از سوره «مفلحون»، مطرح کرد: فلاح دو ویژگی دارد که یکی بیرون آمدن به سختی از ظلمات و حرکت به سوی نور و دوم حرکت به سوی رهایی است. اگر انسان در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گان بردارد به این مرحله خواهد رسید. 

وی تاکید کرد: اگر بخواهید مفلح، پیروز و آزادمرد باشید و از ایفای رسالت برای نجات خود و دیگران استفاده کنید باید تزکیه کنید و این امر جز با احیای فریضتین، محقق نخواهد شد. 

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یعنی حمایت از خوبی‌ها و عدالت 

صدیقی بیان کرد: مسئله امربه‌معروف یعنی حمایت از خوبی ها و عدالت، حمایت از امنیت و حمایت از معنویت و کرامت انسانی و نیز تشویق جامعه به ارزش‌های تراز جامعه بشری است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: امربه‌معروف یعنی در برابر خوبی‌ها جاذبه نشان دادن و راه را برای اجرای خوبی‌ها باز کردن و جامعه را در مسیر رسیدن به کمال بسیج کردن و حس احیای خوبی‌ها را در جامعه زنده کردن است. انقلاب و نظام اسلامی در مسیر یک اداره دیوان سالاری و عدم رسیدگی به مطالبات مردم نیست، در این نطام انجام چنین اموری منکر بشمار می‌رود و باید از آن دوری کرد. 

در پایان مراسم ۴۴ نفر از برترین‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دستگاه‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی استان خراسان رضوی تجلیل شد. 

همچنین در این مراسم با حضور رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور و مدیران ارشد استانی از سایت جامع اطلاع‌رسانی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی رونمایی شد. 

رونمایی از تصویر شهید الداغی، شهید امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سبزوار، در صخره مقاومت نمايشگاه بين المللی مشهد برنامه انتهایی چهارمین جشنواره «مفلحون» بود.

انتهای پیام
captcha