ورزش؛ راهکار حفظ سلامتی در طب سنتی
کد خبر: 4177192
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

ورزش؛ راهکار حفظ سلامتی در طب سنتی

داشتن برنامه ورزشی منظم روزانه یکی از توصیه‌های مهم طب سنتی برای حفظ سلامتی است.

ورزش راه‌کار حفظ سلامتی در طب سنتیبه گزارش ایکنا، به مناسبت هفته تربیت بدنی، دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اینفوگرافی با موضوع سبک زندگی سالم از دیدگاه طب ایرانی و محور ورزش و تحرک تهیه کرده است.

در این اینفوگرافی آمده است: طب ایرانی یکی از راه‌های حفظ سلامتی را ورزش و تحرک می‌داند. حتماً برای ورزش برنامه منظم روزانه داشته باشید. اگر بدنتان را با ورزش مقاوم نکنید در معرض بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا، دیابت، افزایش چربی خون و چاقی قرار می‌گیرید.

با انجام ورزش غذا بهتر هضم می‌شود، پرنشاط‌‌تر می‌شوید، مفاصل شما محکم‌تر می‌شود و به طور کلی بدن قوی‌تر و سالم‌تری خواهید داشت.

زمان ورزش را باید با زمان غذا خوردن تنظیم کنید. وقتی گرسنه هستید یا تازه غذا خورده‌اید ورزش نکنید. ورزش از نظر نوع و مدت زمان باید متناسب با شرایط بدنی و مزاج هر فرد باشد. در هنگام ورزش کردن باید احساس سبکی و نشاط داشته باشید. اگر در حین انجام ورزش احساس ضعف کردید یا عرق سرد روی پیشانی شما نشست، ورزش را متوقف کنید.

بعد از ورزش اگر احساس کوفتگی کردید بدنتان را با روغن بابونه ماساژ دهید و به یاد داشته باشید مثل هر کار دیگری در ورزش نیز تعادل را رعایت کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد.

انتهای پیام
captcha