عصر شعر «آسمان دلش‌ گرفت» در کانون پرورش فکری گیلان برگزار شد
کد خبر: 4177960
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
در حمایت از کودکان فلسطینی

عصر شعر «آسمان دلش‌ گرفت» در کانون پرورش فکری گیلان برگزار شد

ویژه‌برنامه عصر شعر «آسمان دلش گرفت» با هدف حمایت از کودکان و نوجوانان ستمدیده فلسطینی با حضور شاعران برجسته استان و نوقلمان نوجوان، عصر سوم آبان‌ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد.

عصر شعر «آسمان دلش‌گرفت» در کانون پرورش فکری گیلان برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، عصر «شعر آسمان دلش‌ گرفت» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به‌ویژه کودکان و نوجوانان ستمدیده غزه عصر سوم آبان‌ماه در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد و در این آیین هفت‌نفر از شاعران برجسته استان و نوقلمان نوجوانان به ارائه آثاری با موضوع ادبیات مقاومت و پایداری و رویداد‌های این روز‌های فلسطین پرداختند.

تأکید بر لزوم بازگشت قلب طلایی جهان اسلام به پیکره جوامع اسلامی و ابراز انزجار از جنایت‌های حکومت کودک‌کش صهیونیستی، تقطه مشترک محتوای آثار شاعران در این عصر شعر بود و همچنین بر ضرورت تقویت محور مقاومت و افزایش هم‌گرایی و همبستگی مسلمین برای آزادی قدس شریف ‌تأکید ‌شد.

صاحبان قلم و اندیشه به اهمیت برگزاری این آیین اشاره و با بیان ‌اینکه حرکت‌های فرهنگی، در عالم معنا اثر بخش و تمرینی برای افزایش استقامت و مقابله با حکومت‌های جابر و اسلام‌ستیز است، استمرار در برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در حمایت از مردم ستمدیده فلسطین را خواستار ‌شدند.

جعفر مجیدی، مسئول حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم با اشاره به اهمیت برگزاری این آیین، اظهار کرد: جان‌فشانی مردم مسلمان غزه برای حفظ و صیانت از سرزمین مادری و تلاش برای حفظ وطن ارزشمند و شایسته حمایت و قدردانی است.

وی در مقایسه حوادث این روز‌های غزه با حادثه کربلا و هشت‌سال دفاع مقدس گفت: نقطه مشترک این رویداد‌ها، تلاش دشمنان اسلام برای مقابله با آرمان‌ها و اهداف عالیه دین مبین اسلام است.

مجیدی با اشاره به ضرورت تقویت درک و فهم عاشورایی و کربلایی و تأکید بر لزوم همراهی با ملت مظلوم فلسطین تصریح کرد: با تقویت این بینش، راه مقاومت برای فتح قدس‌ شریف بر ما گشوده شده و زمینه‌های آزاد‌سازی پاره تن اسلام فراهم ‌می‌شود.

قرائت دل نوشته، دکلمه‌خوانی و اجرای سرود اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شفت با محوریت مردم مظلوم فلسطین و کودکان و نوجوانان غزه، تجلیل از شاعران حوزه مقاومت و ادبیات پایداری، نکوداشت پدر شهید مدافع حرم حامد کوچک‌زاده از دیگر بخش‌های عصر شعر «آسمان‌دلش‌گرفت» بود.

انتهای پیام
captcha