دبیر شانزدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌ احمد» منصوب شد
کد خبر: 4178368
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دبیر شانزدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌ احمد» منصوب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «گلعلی بابایی» را به‌عنوان دبیر علمی شانزدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌ احمد» منصوب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خانه کتاب و ادبیات، در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به گلعلی بابایی آمده است: نظر به پیشنهاد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده شما در زمینه ادبیات داستانی، به موجب این حکم به‌عنوان «دبیر علمی» شانزدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌احمد» منصوب می‌شوید.

در بخش دیگر این حکم آمده است: امید است بنا به وظایف مندرج در آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص این جایزه، نقش تخصصی خود را در ایجاد هماهنگی‌های شایسته در هیئت‌علمی، اتخاذ تصمیمات مقتضی و پیگیری اجرای آن‌ها، به بهترین نحو ایفا کنید.

گلعلی بابایی پژوهشگر و مستندنگار است و به‌عنوان یکی از پرکارترین و مؤثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. کتاب‌های «همپای صاعقه»، «ضربت متقابل»، «کالک‌های خاکی»، «کوهستان آتش»، «از الوند تا قراویز»، «ققنوس فاتح»، «گردان نهم» و «پیغام ماهی‌ها» در جشنواره‌های مختلف ادبی، به‌عنوان کتاب‌های برتر شناخته شده‌اند.

شایسته تقدیر سی‌وچهارمین دوره «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران»، نهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌احمد» و برگزیده «کتاب سال دفاع مقدس» در کارنامه ادبی او ثبت شده است.

داور دوره‌های هشتم، سیزدهم و پانزدهمین «جایزه ادبی جلال آل‌‌ احمد»، داور جایزه شهید «حبیب غنی‌پور»، دبیر اجرایی جایزه «کتاب سال دفاع مقدس» و دبیر علمی دوسالانه جایزه شهید «حسین همدانی» از جمله سوابق اجرایی دبیر علمی شانزدهمین جایزه ادبی جلال آل‌ احمد است.

انتهای پیام
captcha