بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در سمنان اجرا می‌شود
کد خبر: 4180931
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
به مناسبت هفته کتاب

بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خبر داد.

محمد طاهریان مدیر کل کتابخانه عمومی استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان شب گذشته، 18 آبان در مراسم گرامیداشت روز کتاب و کتاب‌خوانی با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع کتاب و کتاب‌خوانی گفت: توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی در مهدی‌شهر برای ترویج فرهنگی مطالعه اثربخش است.

وی ادامه داد: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب کشور موجب ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی  و از شاخص‌های توسعه‌یافتگی فرهنگی استان خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر اینکه ملتی که با کتاب عجین باشد، ملتی اهل اندیشه خواهد بود، افزود: آنکه اهل اندیشه باشد، فعالیت‌های روزمره خود را برمدار منطق و واقع‌بینی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

طاهریان با اشاره به اینکه در حال حاضر، 76 باب کتابخانه عمومی شامل 56 باب کتابخانه نهادی، 17 باب کتابخانه مشارکتی و سه باب کتابخانه مستقل در استان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازند، تصریح کرد: در استان به ازای هر نفر، بیش از 1.5 کتاب و به ازای هر 25 هزار نفر، 2.5 کتابخانه وجود دارد که به ارائه خدمات به هم‌استانی‌های سمنانی می‌پردازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان متذکر شد: انجام بیش از 70 برنامه شهرستانی و استانی از جمله برنامه‌های سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان خواهد بود .

طاهریان گفت: از فعالان حوزه کتاب انتظار می‌رود با معرفی کتاب‌های مناسب و تأثیرگذار به‌ویژه به نسل جوان بتوانند در راستای غنی‌سازی فضای فکری و اعتقادی آن‌ها نیز گام بردارند که بر این اساس یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحقق شعار جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha