آمریکایی تازه‌مسلمان عرفان مولوی را به علاقه‌مندان از 7 قاره تدریس می‌کند
کد خبر: 4186523
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

آمریکایی تازه‌مسلمان عرفان مولوی را به علاقه‌مندان از 7 قاره تدریس می‌کند

یک کشیش مسیحی پس از گرویدن به اسلام و یادگیری آموزه‌های عرفانی مولوی آن را به دانشجویانی از هفت قاره دنیا تدریس می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، پروفسور کریگ ویکتور وینتر، کشیش سابق کاتولیک آمریکایی، پس از گرویدن به اسلام، آموزش آموزه‌های مولانا جلال‌الدین رومی را به شاگردان خود از هفت قاره جهان آغاز کرد.

وینتر می‌گوید که در سال 1955 در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد، به مدرسه کاتولیک رفت و پس از اینکه یک کشیش شد به مدت 10 سال خدمت کرد و سپس در سال 2004 با «اسین سلبی بایرو» نوه نسل بیست و دوم جلال‌الدین رومی آشنا شد.

ونتر که در سال 2006 به اسلام گرویده است اشاره کرد که در سال 2021 در قونیه اقامت گزید تا به جلال‌الدین رومی نزدیکتر شود و تجربه مولوی را بهتر تجربه کند و در آنجا نزد شیخ نادر کرنبیوک، درباره مولوی درس گرفته است.

ونتر تصمیم گرفت آموزه‌های جلال‌الدین رومی را که زندگی او را دگرگون کرده بود، به مخاطبان وسیع‌تری منتشر کند.

وی گفت که دروس مثنوی معنوی از میراث مولانا را به صورت آنلاین به 40 دانش‌آموز با عقاید مختلف از ده‌ها کشور از کانادا تا چین و از استرالیا تا مکزیک ارائه می‌دهد.

وینتر که نام خود را به اسماعیل تغییر داد، گفت که حضرت مولانا را بسیار دوست دارد و دو سال و نیم است که در بنیاد بین‌المللی مولانا کار می‌کند.

وی می‌گوید پس از آشنایی با افرادی که از سراسر جهان به این مؤسسه آمده‌اند و به عنوان مترجم برای آنها کار می‌کرده است، از یک سال و نیم پیش شروع به تدریس مثنوی به زبان انگلیسی به آنها کرده است.

وی توضیح داد: تدریس در پلتفرم زوم را با ترجمه‌ای جدید به زبان انگلیسی از نسخه مثنوی معنوی در قونیه آغاز کردم.

وینتر افزود: از کشورهای بسیاری مانند چین، پاکستان، آرژانتین، مصر، روسیه، مکزیک، انگلیس، ایرلند، ایران، استرالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا و ترکیه در کلاس من شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 40 دانشجوی فعال دارم که این اتفاق زیبایی است؛ مسیحی، مسلمان و یهودی هستند که اهمیت زیادی به درس من می‌دهند.

انتهای پیام
captcha