چهره سال شعر دفاع مقدس معرفی می‌شود
کد خبر: 4186826
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

چهره سال شعر دفاع مقدس معرفی می‌شود

حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد خبر داد: طی یک فرایند مشخص چهره سال شعر دفاع مقدس معرفی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خانه کتاب و ادبیات ایران؛ نشست شورای علمی بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، با حضور سردار عباس بایرامی؛ رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد؛ دبیر علمی کنگره و جمعی از اعضای این شورا برگزار شد.

۱۰ هزار و ۱۱۲ شعر به دبیرخانه رسید

در ابتدا، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد به تشریح آخرین فعالیت‌های دبیرخانه این رویداد پرداخت و اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۱۱۲ شعر به دبیرخانه کنگره واصل شده است؛ این آمار ۴۰ درصد از تعداد اشعار رسیده به دوره قبل کنگره بیشتر است.

 وی همکاری بخش‌های مختلف نیروهای مسلح با کنگره شعر امسال را از نقاط برجسته این رویداد دانست و تصریح کرد: امسال فراجا و ارتش و وزارت دفاع همکاری خوبی با کنگره داشتند و نتیجه آن اضافه شدن محور جدید مدافعان امنیت بود. محور شهدای مدافع امنیت یکی از اتفاقات جدید امسال کنگره بود که میزبان اشعاری از ۲۰۰ شاعر شد. همچنین محور شهدای حوزه و روحانیت مورد توجه قرار گرفت که اتفاقات جدیدی را رقم زد.

استقبال از بخش‌های «قرآن و نقش آن در پرواز شهدا» و «طوفان‌الاقصی»

دبیر علمی کنگره خاطرنشان کرد: شهدای شاهچراغ محور دیگر کنگره معرفی شده بود و محورهای «قرآن و نقش آن در پرواز شهدا» و «طوفان‌الاقصی» در راستای حمایت از جریان مقاومت اسلامی افزوده شده بود که مورد استقبال چشم‌گیری قرار گرفت.

 وی؛ رضا اسماعیلی را مسئول هیئات داوران کنگره معرفی کرد و گفت: امسال چهره ملی شعر دفاع مقدس با فرایند نظرسنجی و رای‌گیری از میان شاعران پیشکسوت معرفی می‌شود و از یک شاعر پیشکسوت تجلیل صورت می‌گیرد. چاپ مجله و کتاب اشعار کنگره همزمان با سوم‌ بهمن در شیراز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha